söndag 15 maj 2011

Jag fick ju en fin present igår

Eftersom latmasken sitter väldigt hårt här så länkar jag till ett gammalt inlägg där du kan se tröjan presenten. Jag tjatade väl hål i stackars Elins öron redan då så igår fick jag den. Och jag som ska gå på stor fest på onsdag...
Nu skiner solen och jag är väldigt sugen på att ge mig ut och springa, men jag har bestämt mig för att göra det imorgon, ladda lite inför loppet på söndag.
Sitter också och funderar på vad spåtanten egentligen sa. Hon prickade min födelsetid utan att jag sa det, imponerande, hon sa att det var slös att jag inte hade ett jobb med en ledande funktion, och blev förvirrad för hon tyckte hon såg att jag hade det. Kan ju ha menat mitt fackliga uppdrag då. Sen var det väl inte så mycket mer än att hon påstod att jag var en så kallad Kardinal ="Den som leder eller startar upp något". Ja inte är det just slutföra som är min specialitet precis. Hon sa att hon kunde se att jag förändrade något i början av året, och det kan jag hålla med om, att det här året inte kommer bjuda på någon turbulens, utan bli ganska lugnt. Det gillar jag, däremot ska det ske oerhört stora förändringar i mitt liv 2013/2014 så jag får väl passa på att vila nu. Men något ligga blir det inte mycket av i år, tanten verkade tycka att jag i princip skulle hålla på mig i år och ev nästa år, för det skulle inte ge något. Hm, vad vet hon om det? Tror jag ska strunta i just det rådet.

15 kommentarer:

Realisten sa...

Tyckte hon att du skulle låta bli att platta benen och raka håret också?

Realisten sa...

Och så undrar jag förstås om hon sa nåt om tvättvikning.

Realisten sa...

I övrigt tycker jag att vi borde se hockeyfinalen vid mysbordet.

Realisten sa...

Nu ska inte jag lämna några mer kommentarer till det här inlägget.

Singelmamman sa...

Realisten: Ja, jag kan helt och hållet skita i att platta benen och raka håret.

Realisten: Jag tror att det är typ det enda jag kommer att göra i år.

Singelmamman sa...

Realisten: I övrigt håller jag helt och hållet med dig. MDKIBF

Realisten: Varför inte då? Måste jag alltså skriva ett nytt inlägg?

Fru Venus sa...

Jag tycker realisten kan skriva så mycket hon vill. Även hos mig. Vadå inte hända nåt? Spåtanten verkar inte ha en aning om vad jag planerat in under våren och sommaren. För dig alltså. HEJA FINLAND!

Rut-Knut-Tjut sa...

Spåtanter vet inte allt. Jag vet att en spåtant sa till min mamma när jag var med, utan att hon bad om att hon skulle spå henne; "Du kommer inom kort träffa en Conny som tar dig med storm, han blir din nya familj". Jag grät i flera dagar efteråt. Nu är det sisådär 25 år sedan och än har det inte kommit nån Conny.

Så jag tror visst detta år kan leva farligt med dig.

Gafflan sa...

Äh, skit i spåtanten. ;D

Singelmamman sa...

Fru Venus: Det blev något fel där på slutet i din kommentar tror jag. I övrigt tänker jag att er snickare kan bli singel igen.

Rut-Knut: Hahaha! Jag vill inte ha någon Conny i min väg.

Gafflan: Ja, ska det vara på det viset så.

Livsnjutaren sa...

Haha, nä håll dig borta från någon Conny. Jag gick på niten Conny -han kom och han gick.
Klart du måste få till det innan 2013. Herregud ut på singelsigtherna. Där har jag varit . Dock hittade jag inte min älskling där;) Men där finns massa blandgodis.Jag vet!

Knasterfaster sa...

Den klär dig väldigt bra den där tröjan och så passar den så bra i alla möjliga sammanhang. Precis som en folkdräkt. Om jag gifter mig så vill jag att du har den där tröjan på dig på mitt bröllop.

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Njäe är inte helt säker på sajterna. Är mer för möten irl.

Knasterfaster: Jag lovar att ha den när/om du gifter dig.

Märta sa...

Äh, sommaren 09 dejtade en god vän en spåtant. Hon kraxade om vackert väder heeela sommaren. En riktig skitsommar, blev det!
Så skit i den där avhållsamheten. Kan aldrig vara nyttig!

Singelmamman sa...

Märta: Avhållsamhet är nog rent skadligt.