fredag 13 maj 2011

Jag tar det helt personligt och är självklart skitförbannad

Ser hos andra Blogger bloggerskor att några fått tillbaka sina inlägg, med eller utan kommentarer. Men mina oerhört välformulerade och kloka inlägg från igår lyser med sin frånvaro. Jag vill bara meddela Blogger him self att jag har startat en reservblogg i wordpress, men på grund av chef, jobb och annat oväsentligt hann jag inte försöka med något inlägg. Men rätt som det är och vilket århundrande som helst har jag flyttat. Vad säger du om det va?

12 kommentarer:

ingenblogg sa...

Nananananaaaa....... pilutta dig ;-)

Snokis sa...

Hur vet du att det är en han?

Tears and Pearls sa...

jag har inte heller fått tillbaka mitt...... :(

Anonym sa...

Vad sa spåtanten? :)

Fru Gårman sa...

Mina kukar har återkommit, men inga kommentarer. Har också allvarliga funderingar på att flytta till wordpress. Har startat en i alla fall, kunde till och med lägga in ett foto, men det är så jobbigt nu när man kan blogger och wordpress ser helt annorlunda ut... Men å andra sidan kanske det blir skitbra där när man väl lärt sig och vant sig... Ambivalent, ja!

Singelmamman sa...

Ingenblogg: exakt, pilutta är ordet.

Snokis: Ingen aning, tänkte bara vara allmänt fördomsfull och vårdslös i inlägget.

Tears and Pearls: Skönt att vi är två.

Anonym: Det kommer, nog, ett inlägg om det.

Fru Gårman: Om mina(!) kukar återvände skulle jag också bli glad.

Marie Rosenqvist sa...

Jag som inte skriver inlägg varje dag har tack och lov blivit förskonad.
Jag förstår frustrationen hos många som har Blogger (Fan, det är ju Google!). Konkurrens önskas.
Ensamaktörer skrämmer egentligen skiten ur mig.

Det måste ha hänt något allvarligt eftersom det har drabbat ALLA.
Varken inloggnig eller kommentarer.
Endast läsläge. Där i mellan har mycket blivit förlorat.

Tror nog att Wordpress har sina problem också.

Förlåt fina Singelmamman, men jag kan inte låta bli att fundera över vad som kan hända om vi går in i ett så kallat "krigsläge".
Vad händer med vår infrastruktur då?
Hur hanterar vi vår sårbarhet över sådant vi faktiskt inte kan påverka?
Vår historia i vår tid osv.

Detta kan få igång mig och jag ska absolut inte bli dryg (förlåt jag är dryg nu).

Kort sagt. Vi är bortskämda.



/Marie

Snokis sa...

om blogger är en han och gud är en hon så kan dom knulla. om dom är hetero alltså. annars blir det svårt.

Chrissan sa...

Hm... kom inte så långt med att starta en ny blogg... men var inne på WP:s sida och kikade runt....

Singelmamman sa...

Marie: Det är klart att det inte är ett krisläge att bli av med sina inlägg. Snarare en frustration och för min del, en stor portion förvåning över att jag tycker att min blogg betyder ganska mycket för mig. Och i ett riktigt krisläge kan vi ju fundera på hur det skulle vara om Internet censurerades eller helt stängdes ner. Den delen av infrastrukturen blir svår att leva utan till en början.

Snokis: Ja, om de är hetero förstås. Undrar vilka de annars ska knulla med?

Chrissan: Och jag vet inte hur man flyttar över materialet så jag byter inte, i alla fall inte idag.

Sus sa...

Jag sörjer mina 30 peppande kommentarer mest =(

Jag har redan en blogg i Wordpress...man kanske skulle aktualisera den...

Ses snart!

Singelmamman sa...

Sus: Mm, peppande kommentarer är skönt att ha ibland när det blåser lite.