torsdag 5 maj 2011

Minnen

Det finns vissa minnen där händelserna alltid gett mig skuldkänslor. Trots att jag egentligen känt att jag inte borde känna skuld. Ett sånt minne handlar om en klänning, sommar och föräldrar som inte tänkte. Idag förstår jag att deras, min mammas och styvpappas beteende, gjorde att jag kände mig kroppsligt fel och själsligt sårad. Ratad. Jag har inget att skämmas för i det fallet. Skönt att kunna släppa och gå vidare. Men förlåta kan jag inte.
Published with Blogger-droid v1.6.8

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Nä, skit i det.

Singelmamman sa...

Nilla: Jag skiter verkligen i det.

Fru Gårman sa...

Skönt att du inte skäms för nåt du inte ska skämmas för längre i alla fall. Kram!

Madlar sa...

Aldrig se bakåt, näsan framåt o huvudet högt. Livet är ynkligt kort o gammalt skräp har ingen plats där.

Ulrika sa...

Verkligen sant. Det gäller att gå vidare men det är inte alltid lätt att förlåta.
Och vissa saker går inte att förlåta heller, tycker inte jag iaf, däremot är det fantastiskt om man kan gå vidare och låta det bara vara.

Jag har också svårt att förlåta vissa personer för vad dom gjort i mitt förflutna.
Det går helt enkelt inte.
Då gäller det att gå vidare själv och inte ägna mer tid åt det än vad man redan gjort! För tid och kraft har det tagit under alla år man ältade...

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Tack, nä ibland tar det lite längre tid att komma till insikt.. Kram tillbaka

Madlar: Så sant! Kram!

Ulrika: Nä ältandet kommer jag aldrig att ägna mig åt! Precis som Madlar skriver, mitt liv är för kort för det! Tack för din kommentar och kram.