söndag 10 juli 2011

Det blev ingen träning i eftermiddag

Allt har sin förklaring. Ork- och lustförlust har bytts ut av blixtrande huvudvärk, halsont och feber. Jädrigt otippat om du frågar mig. Jag hann inte riktigt se det komma. Så nu behöver jag inte fundera på valen, jag är däckad. Men som den goda modern och berömvärda kvinna jag är så är jag nöjd. Jag hann tvätta alla lakan, alla skitiga badlakan, handdukar och lite till. Dessutom har jag vikt allt och lagt i linneskåpet. Så blir sjukdomen längre än ikväll så kan jag alltid öppna linneskåpet och luta min varma panna mot beviset på min kvinnliga duglighet...

13 kommentarer:

Fru Venus sa...

VILA så att du är frisk på FREDAG!!

Snäckskalsdalen. sa...

Instämmer till fullo med föregående talare.....kurera dig! Det är det enda som gäller nu!
Kramar

Shamrock sa...

Fan nu är jag plötsligt inloggad och kan kommentera. Det var inte dåligt. Prickarna i inlägget ovanför var ett test

Gafflan sa...

Håller med Fru Venus och Snäckan. Du måste bli frisk till på fredag.
Kram

Veronica sa...

Usch och fy, hemskt när det bara anfaller så där. =( Krya på dig, värdelöst att må så i värmen.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag lovar, jag ska vila.

Snäckskalsdalen: Kurera mig är prio ett!

Shamrock: !

Shamrock: Skumt det där, jag har också svårt att kommentera hos vissa.

Gafflan: Lovar att jag ska det!

Veronica: Ja, vansinnigt trist och irriterande. Jag ska krya på mig.

Chrissan sa...

Men neej, inte bli sjuk mitt i sommaren! Krya!!!

Sus sa...

Men vad är detta?! Var det min lilla bacill du fick? Min är nämligen borta. Krya!

Singelmamman sa...

Chrissan: Nä, jag ska våga vägra förkylning eller vad sjutton det är.

Sus: Nä, det kan det inte vara. Måste vara något annat. På fredag är jag frisk igen!

Livsnjutaren sa...

Stackare där,hoppas du piggnar till snabbt.Attans vad du är flitig. Här är det som i Alperna. Men bergen här består av tvätt som skriker om att bli invikt. Hmm,inte idag.

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Effektiviteten kommer av förnekandet. Vill inte vara sjuk.

nillas liv på pinnen sa...

Min mamma lärde mig att vika lakan som en riktig husmor. Tyvärr har jag glömt hur man gjorde, men jag antar att ditt linneskåp är en vacker syn med lakan vikta enligt konstens alla regler. Ja?

Singelmamman sa...

Nilla: Ja, så vackert att man vill gråta.