onsdag 27 juli 2011

Jag har helt klart legat av mig

Har bytt balkongen mot soffan. Tråkiga deckare och kriminalserier på tv hela tiden. Jag vill se något roligt. Hittar inget. Hittar däremot en stor, fet, äcklig spindel på min vardagsrumsvägg. Fasiken. Funderar allvarligt på att skrika lite halvhögt. Sen ser jag den, min konstanta installation, dammsugaren i vardagsrummet. High five till mig själv och spindeln sugs in och dör i dammet. Passar på att dammsuga lite golv också, bara lite, även om grannen under är borta så stör det alltid någon. Mig till exempel.
Pustar ut och svär för andra gången. Jag skulle ju ha fotat fanskapet!

9 kommentarer:

Ting sa...

Det skulle du inte gjort!
Fotat alltså.

Nenny sa...

Nej tack. Inga foton på äckliga spindlar...

Shamrock sa...

Kompisen sa alltid att spindlar som man sög upp växte och blev jättestora. Jag trodde aldrig på henne

nillas liv på pinnen sa...

Du kan ju alltid gräva lite i dammsugarens inre, kanske hittar du den.
Eller så skiter du i spindeln och tar en sväng till mig?

The Queen of fucking Everything sa...

Ja du... som en tonårsmamma till en annan... den som ändå fick ligga av sig lite :-P

*förlåt. Jag var tvungen. Jag börjar bli som min egen mamma och drälla dåliga snuskiga vitsar omkring mig. Det är klimakteriet eller nåt- jag är helt säker!* KRAM!

Sus sa...

Du vet att nu kommer den att lägga ägg i din dammsugare och så kommer det ut en massa små söta bebisar. Blir du mormor eller farmor då?

Singelmamman sa...

Ting: Nä det är bra så.

Nenny: Nu när jag har sovit på saken tycker jag som du.

Shamrock: Din kompis var en lurig en.

Nilla: Jag ignorerar första meningen och funderar på en lösning på andra meningen.

The Queen: Men åh, jag älskar fåniga, harmlösa vitsar som den där! :-D
Kram!

Sus: Ha! Jag vet att det inte kommer ut vare sig små spindlar eller söta bebisar. Ha!

Snäckskalsdalen. sa...

Inte ägna semestern åt dammsugning.....usch så tråkigt, eller gör det fort och belöna dig sen, det var väl en bra idé!
Kramisar

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Äh, det är för varmt för att dammsuga. Jag belönar mig först. Kram