torsdag 14 juli 2011

Mitt tålamod överraskar även mig

Jag har en arbetskamrat. Eller ja, det är ju många, lite drygt 300 för att vara exakt, men det här inlägget ska handla om en särskild. Den här arbetskamraten har en åsikt och synpunkt om allt som diskuteras på jobbet. Kan allt, i princip, om Stockholm. Och resten av Sverige också. Vet vilka hus som legat på samma plats innan det hus som finns där nu byggdes. Typ 1800 kallt. De här två senaste dagarna har jag haft lite svårt för min arbetskamrat, jag har det lite då och då. Vi är väldigt olika. Där jag tar dagen som den kommer har min arbetskamrat planerat in allt. Och då menar jag verkligen allt. Jag tycker att hon är fascinerande, oftast. Men som sagt, inte de två senaste dagarna. Idag fick jag veta att det som ens föräldrar lärt oss och som är den rådande normen borde alla människor leva efter och det levererades med kommentaren, "hur svårt kan det vara liksom när alla föräldrar borde uppfostrat sina barn efter våra gemensamma normer ..."
 
Här någonstans kände jag att jag gärna ville slå min arbetskamrat hårt i huvudet. Jag nöjde mig med att säga att vi lever i olika världar.
Men det mest fascinerande med min arbetskamrat är hon har ett system för att byta batterier i klockor, fjärrkontroller och annat som har batterier. Vid en bestämd tidpunkt på året byter hon batterierna. Även om de inte slutat fungera. Jag tänker att det kan ju vara en bra idé att ta efter, då slipper hon ju bli överraskad av att dildon slutat fungera.

18 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Ha ha ha ha ha ha! Jag skulle vilja smyga in hos henne en natt och sätta tillbaka de gamla batterier i alla hennes apparater. Det skulle vara så kul att se hennes min när t.ex dildon slutar fungera. =)

Realisten sa...

Jag skulle ha slagit något hårt i skallen på henne för länge sen. MDBVIF.

Gafflan sa...

Jösses vilken kollega. Låter bajsnödigt att vara som henne MEN tänk vad skönt att du slipper kollegan på en månad.
Duschvanor (döttrars då mer bestämt) har jag fortfarande inte vant mig vid...bara att det tar ohyggligt lång tid.

Livsnjutaren sa...

Hahaha usch och fy,hur orkar du med denna människa. Hur många gånger om dagen måste du bita dig i tungan på jobbet? Och ajsingbajsing nu påminde du mig om mina "nya" brandvarnare som luggit oupp-packade i 2 år nu. Dom gör nog ingen nytta där i lådan *¤#&%?

Ett stenkast från Fyndet sa...

Strange.

Och förresten är du hemskt välkommen på ett glas bubbel på min nya fina altan. Efter semestern. För nu är det semester, och då drar jag :)

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Det skulle vara ett roligt bus!

Realisten: Nä, inte bokstavligen. Mer verbalt.

Gafflan: Ja, sen har jag glömt allt till hösten, det är bra.

Livsnjutaren: Hm, brandvarnaren ja, min sitter uppe men är nog trasig...

Ett stenkast: Efter semestern blir perfekt! Ha det skönt på din semester.

Anonym sa...

Så jäkla lustigt. Bara för en liten stund sedan funderade jag på att byta batteriet i brandvarnaren. Iom att jag har så dåligt minne tänkte jag att jag skulle se till att göra det ett fast datum varje år. I helsike att jag kommer göra det nu....vägrar att fastna i någon hemsk norm. Just olika normer diskuterade jag och en kompis igår, spooky. //Gina (som snart skaffar konto så jag slipper vara anonym)

Singelmamman sa...

Anonyma Gina: Verkligen spooky! Men det kan ju intressanta diskussioner. Normer har jag inte mycket till övers för.

Sus sa...

Hahaha! Fan, nu fick jag rödvin upp i näsan!

Fru Gårman sa...

Jag tror att den där arbetskamaraten skulle trivas väldigt bra med min svärfar, eller, han är inte min riktiga svärfar, bara den karln husbandets mamma råkar vara gift med. Men han är aldrig fascinerande. Bara en person som jag har väldigt svårt för. Synd, för jag gillar ju svärmor.
Jag skulle kunna skriva massor med roliga (för alla andra men inte mig) om honom om det inte var för att svärmor läser min blogg och jag tror inte att hon skulle uppskatta det särskilt mycket. Hon har ingen humor. Inte på det viset i alla fall. Hon kanske läser här också, vad vet jag. Men det kan jag ta. :D

Snokis sa...

Bra knep att skriva dildo längst ner. Jag återkommer och läser resten när jag inte är förbi av trötthet.

Tant Grön sa...

Oj. Vilken människa! Men nu slipper du henne några veckor i alla fall.

Snokis sa...

Nu har jag läst allt som stod före dildo. Vilken jävla människa! Hon borde typ aflivas med nåt batteridrivet föremål.

mammakicki sa...

Människor som hon, människor som är så fantastiskt övertygade om sin egen förträfflighet gör mig aggressiv. Jag får Tourettes och ligger sömnlös om nätterna av ånger över att jag inte slagit dem på käften. (Jag har f.ö aldrig slagit någon på käften det är därför KUK jag får Tourettes)

nillas liv på pinnen sa...

Människor som säger "hur svårt kan det vara liksom när alla föräldrar borde uppfostrat sina barn efter våra gemensamma normer ..."
förtjänar en smäll. EN FET!

Singelmamman sa...

Sus: Där ska rödvinet inte vara.

Fru Gårman: Du får ändra på personen och skriva som om det var någon helt annan...

Snokis: Dildo är alltid bra att skriva.

Tant Grön: Ja, sen tror jag att hon har semester när jag kommer tillbaka.

Snokis: Tålamodskrävande är det hur som helst.

Mammakicki: Jag får också Touretts och blir väldigt sarkastisk.

Nilla: Att hon är ett kontrollfreak ka jag stå ut med. Oftast. Men droppen kom just med normdiskussionen. Men jag var så snäll hela tiden. Och har sår på insidan av kinden nu.

tigerlilja sa...

Vilket tålamod du har! Och tack-och-lov-för-det för då får vi ju läsa i st. Och brandvarnare piper när batteriet tar slut (bytte förra veckan, så jag vet).

Livet just nu sa...

Jag tvivlar starkt på att en sådan människa (?) har en dildo. Å andra sidan är det kanske det närmaste hon kan komma en karl...
Jösses.

Vill du att jag skickar en hyllmeter böcker att klappa till kärringen med?