torsdag 7 juli 2011

När fördämningarna brister

För att varna känsliga läsare och läsare som anser att gnälliga tanter är überboring så vill jag bara säga att här kommer ett gnälligt inlägg. Fortsatt läsning sker på egen risk och pengar kan inte återfås på grund av uttråkning, äckelkänslor eller andra känslor för den delen.
Not: Däremot tar skribenten gärna emot allmosor i form av pengar. Dollar, pund, svenska-, danska- eller norska kronor och Euro går bra.
Nå väl och ehuru. Att ha mens är ju ingen sjukdom, lite bubbel i magen dör jag inte av. Helt sant. Verkligen. MEN... tänk tanken att du vaknar med ryggskott från helvetet, har ont på baksidan av låren så att du med yttersta kraftansamligen tar dig upp ur sängen. En mage som under natten svullnat till den dubbla storleken, och en känsla av att hela underlivet är på väg ut ur dig plus en hjärna som du tvivlar på att du någonsin haft för den verkar helt väck. Tänk dig att du har två bindor, modell nattbindor = blöjor för vuxna OCH tampong och ändå måste gå med benen i kors för att inte bloda/blöda ner allt som kommer i din väg. Då har du en liten bild av hur min mens ser ut, de första fem dagarna. Ibland slutar det strax efter, ibland blöder jag, lite mindre, i ca två veckor till. Och nä, det är ingen sjukdom, men nog fan är jag lite ur slag,

17 kommentarer:

Anonym sa...

Sådär har jag också plus en ofattbar mensvärk. Det blir bara värre för varje år. Så jag förstår dig. //Gina

Malde sa...

Och på slutet hade jag mens i två-tre månader med Niagarafall... Nu är livmodern borta sedan flera år. Skönt som f-n! Kan t o m ha vita byxor, så det har jag. På Sommaren. Ofta!

Ha det så bra det går.

Kramar

Anonym sa...

Jag kallar det för monsun-mens. Men jag ligger i lä ändå hör jag.
Men du, det finns nog visst ett tillstånd för detta. Eller? Känns som jag läst om det...

Hoppas du äter extra järn iaf. Annars blir man jävulskt trött till råga på skiten.

Kram på dig!

MonasUniversum sa...

...går det bra med turkiska lira? Har ett gäng över nämlish!

Gafflan sa...

AMEN PÅ DET!
Kram.

Anonym sa...

Inte avundsjuk och mina sådan problem blev helt plötsligt inga problem alls, tack!

Singelmamman sa...

Gina: Det borde gå att göra ngt åt det.

Malde: Det låter fantastiskt! Ha vita byxor är inte att tänka på.

Randigatankar: Måste nog äta extra järn känner jag.

Mona: Njäe eller jo förresten. Pengar som pengar.

Gafflan: Ja. Men om två veckor är det nog över.

Kaiza62: Varsågod, trevligt att jag kan vara till hjälp.

Monica sa...

Jag satte in hormonspiral och fick ett nytt liv! :)

Singelmamman sa...

Monica: Ja, det kanske är läge att fundera på det.

Sus sa...

Ja lyssna på Monica nu. (och glöm mitt gnäll de senaste 6 månaderna).

Hormonspiral is da shit!

Sus sa...

Nu har jag skrivit att du ska lyssna på Monica i de två senaste kommentarerna.

Lyssnar du på henne nura?

Singelmamman sa...

Sus: Ok jag hör/ser vad du säger.

Sus: Ja, det är ju svårt att låta bli.. :-D

Suzan sa...

samma här.. blöder som en j-vla gris o får springa med benen i kors jämt o ändå blodar jag ner allt möjligt,..

Idag är det dessutom ännu mer gnälligt här, förutom niagarafall mellan benen så har jag också feberfrossa, svettas och fryser, ont i halsen så jag inte ens kan svälja mitt eget saliv och värk överallt... livet suger!

Singelmamman sa...

Suzan: Men vännen! Fy, så ska du ju inte behöva ha det. Skickar en bamseKRAM och hoppas på supersnabbt tillfrisknande!

Fru Gårman sa...

Men jävlar i havet vad jobbigt. Jag som trodde att jag hade det besvärligt... :/

Fru Gårman sa...

Men jävlar i havet vad jobbigt. Jag som trodde att jag hade det besvärligt... :/

Singelmamman sa...

Fru Gårman x2: Men det är nog så jobbigt för dig.