söndag 28 augusti 2011

I den där grevens tid

Jag, M (min medarrangör i gårdsfikat) och de 11 pensionärerna har precis plockat undan efter fikat och begett oss var och en till våra lägenheter, då himlens mörka moln släpper allt regn det har. Det är tajming det. Nu försvann lite av min vilja att ge mig ut och springa/gå. Ut måste jag, till affären, men det skulle ju kunna vara allt jag gör också. Det skulle verkligen kunna vara allt i utgång för idag.
Tonårsdottern har också tur, har varit i stan och kom också precis innanför dörren. Jag påpekade för henne att hon och jag får göra något åt diskmaskinen vars skylt det står DISKAD på = plocka ut den rena disken. Hennes kreativa förslag var att vi skulle vända på skylten. Hon är fiffig hon.

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Vad ska man annars ha en vändbar skylt till?

Fru Gårman sa...

Smart tjej! Lite tur ska man ha ibland. Både med vädret och med döttrar.

Shamrock sa...

Den skyltlösningen används flitigt på min arbetsplats

Chrissan sa...

Måste vara din klokhet hon ärvt.;)

Ellen sa...

Vilken Einstein till dotter...
Du. Jag fortsätter och säga som min mamma?
"...det finns ju kvar imorgon oxå". Innan kan man applicera allt.
"Du behöver inte städa nu - det finns ju kvar imorgon också."
"Du behöver inte tvätta nu - det finns ju kvar imorgon också."
Sedermera: "Du behöver inte springa nu - gympadojorna finns ju kvar imorgon också".

Eminent.

Kramkram

Fru Venus sa...

Åt pensionärerna upp alla bullar?

Knasterfaster sa...

Jag tror att du har varit ute och springa/gå nu för solen kom tillbaka efter regnskuren. Tur att din dotter har dig så att hon lär sig att kläcka ur sig sådana där fiffiga lösningar.

Gafflan sa...

Mycket fiffig dotter.

Malla sa...

haha jamen det var smart av henne!

Singelmamman sa...

Nilla: Ja, jag undrar det jag med.

Fru Gårman: Tur som en tokig.

Shamrock: Här också.

Ellen: Eminent! Absolut! Men jag var lite orolig för det där med skorna så jag tog ut dem idag. KRAM!

Fru Venus: Nä vi la inte fram alla...

Knasterfaster: Du har så rätt, både när det gäller joggingen och av vem dottern ärvt sin smarta sida från.

Gafflan: Hon är en mycket fiffig dotter.

Malla: Eller hur!