söndag 14 augusti 2011

Mer disciplin

Visste du att även diskmaskiner måste tömmas på ludd? Fast i diskmaskiner är luddet en fin,tunn hinna av fett.
För övrigt funderar jag allvarligt på att ta bort skylten från diskmaskinen. Innan jag satte upp den funkade arbetsfördelningen här hemma lysande. Nu har tonåringarna inte en chans. Jag reagerar som en tjur framför tjurfäktarens skynke. Så fort jag ser att det står Diskad, är jag där och sliter ut all ren disk. Aldrig kunde jag drömma om att jag måste öva på att låta bli att jobba.


Published with Blogger-droid v1.7.3

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Fungerar inte skylten? Konstigt.....
Och vet du, det är en av få hushållssysslor jag har koll på, det där med att rensa filer lite här och där.....något fel är det kanske på mig för jag lite gottar mig åt att göra rent sådana saker (däremot städar jag ju helst inte och putsar fönster ska vi bara inte tala om...).
Sista semesterdagenkramen!

Shamrock sa...

Jo tack det vet jag. Jag rengör de där äckliga delarna alldeles för ofta

Tant Grön sa...

Det var min make som en gång upplyste mig om att detta filter måste rengöras. Det märkliga är att det är BARA jag som rengör det där jävla filtret. Men det är väl som vanligt, män har teorierna medan kvinnorna gör saker på riktigt..

Petra sa...

Ett riktigt äckelfilter är vad det är! Och vet du - det finns likadana i tvättmaskinerna... Alltså inte det vanliga utan ett dold filter fullt med äckelpäckel även det.

Även jag hade en sådan där skylt en gång, men det funkade inte, så nu har vi delat upp det så att jag fyller maskinen allt som oftast och J får plocka ur den - mest för att jag inte gör det. :-)

Maj Korner sa...

Mitt diskmaskinsfilter måste vara av en väldigt bra sort för det är sällan det är geggigt fast jag tar ut det och kollar. Eller så är vi ofettiga, vilket jag inte tror.

Ibland kör jag dessutom "diskmaskinsrengöring", en flaska med något medel i som man kör i tom maskin. Och då gör jag även rent på kanterna av luckan.

Nu lät jag präktig va?

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Jag är nog också mer åt hållet göra rent än att städa. Funkar helt ok. Nä, skylten har gjort mig till slav under diskmaskinen. :-(

Shamrock: Men ni är ju jättemånga i din familj! Någon annan kan väl också?

Tant Grön: Precis så är det. Vi är handlingskraftiga!

Petra: Bra att veta att fler haft skyltar som inte fungerar..:-)

Maj: Japp, jag vet var den sitter på tvättmaskinen. Jag är där med jämna och ojämna mellanrum. Du låter inte präktig, bara vettig.