söndag 21 augusti 2011

Nu är det så där igen, svårt med rubriken

Jag hängde på låset när gymmet öppnade. Hade joggat i sakta mak dit, och tänkte att orkar jag inte jogga hem, eller inte vill, så kan jag alltid ta bussen. Men ta mig tusan! Jag både orkade och ville jogga hem. Det är inte långt, men hem har jag en mördarbacke. Den svischade jag uppför som ett jehu! En fröjd att se, är jag säker på.
Väl hemma fick jag ett fantastiskt bra telefonsamtal, Fru Venus, denna ständiga källa till glädje, ringde och tipsade om två fåtöljer på blocket, för bara 200 kr. Och det bästa i kråksången är att Fru Venus bästa vän, S, ska klä om dem åt mig. Så fort jag hittar tyg jag vill ha. Se  Fru Venus omklädd så vet du hur fint det kan bli, Ja alltså hennes fåtölj är omklädd, kolla här. På IKEA kostar en sån fåtölj 900 kr. Nu ska jag låna en bil till på tisdag när jag ska hämta dem. Och jag vet precis vilka jag ska fråga om lån av bil. De har tvättstugan då och jag tror inte de behöver bilen under den timmen det tar för mig att hämta fåtöljerna.

Nu ska jag få stekta kantareller som jag blandar med grillad kyckling och fetaost. För att jag är värd det och för att det är gott, snabblagat och passar till rödvinet.

10 kommentarer:

Malla sa...

jag ler när jag läser ditt inlägg, du verkar så glad, det är du väl? :D hurtigt med mördarbacke, själv har jag bara tränat 2 ggr den här veckan pga förkylningen men imorrn kör jag igen.

Fru Gårman sa...

Hurtiga mördarbackar skulle typ ta livet av mig. Måste kolla jääääärtat. Fru Venus är en klippa och hennes fåtölj fantastiskt fin! Dina blir nog minst lika fina!
Ska bubbelbruden dricka rött :O
Man lär sig nytt varje dag! :)

Gafflan sa...

Vilka fynd du gjort och vilket bra träningspass!
Jo, jag har tränat jag också fast då med dammsugaren i släptåg. DET var faktiskt svettigt. Nu ska jag dricka lite mer tranbärsjuice så att jag kan bli av med katarren i blåsan.
Kram

Shamrock sa...

Och sen tar du fåtöljerna under armen nästa gång du åker till Åland? Vill du ha bärhjälp?

Fru Venus sa...

Ha ha ha, jag bara älskar Shamrock och hennes kommentarer :-) varför jobbar inte jag med att hitta grejer åt andra?

Sus sa...

Hjärtat ser helt blek ut här i soffan. Jag vet inte varför.

Singelmamman sa...

Malla: Ja du har helt rätt, bra helg, avspänd träning och perfekt Blocketköp, klart jag är glad! Hoppas att din förkylning ger sig av NU!

Fru Gårman: Jag dricker det mesta i vinväg.

Gafflan: Usch för katarr och lika mycket usch för att släpa dammsugare. Krya på dig!

Shamrock: Hehe! Ja om jag ska skulle släpa dem fram och tillbaka skulle jag gärna vilja ha din hjälp. :-D

Fru Venus: Hoppas din fina vän S snart förstår vad hon *host* gett sig in på...

Sus: Jag vill ju bara låna bilen, inte hela Hjärtat!

Petra sa...

Det verkar som om du har haft en ganska bra dag alltså? Sköna söndag, det är grejer det! :-)

Ellen sa...

En personal Blocket-shoooooppppeeer! Glamourigt å det grövsta. Det må jag säga. Och vin är du värd också. Såklart! Kraaaaam

Singelmamman sa...

Petra: Hela helgen har varit jätteskön.

Ellen: Eller hur! Glamfaktor så det står härliga till! KRAM!