onsdag 24 augusti 2011

Tankar bland molnen

Varför:
* känner inte Outlook igen ordet Outlook när jag skriver ett e-post meddelande?
* knådar jag alltid degen med vänster hand fast jag är högerhänt?
* tar jag alltid av mig ringen på höger hand när jag knådar deg?
* fortsätter jag att dricka mitt morgonkaffe när det blivit kallt fast jag avskyr kallt kaffe?
* kan jag kommentera inloggad hos en del, men inte hos andra?
* har tonåringar så dålig hörsel?
* upptäcks inte tonåringars dåliga hörsel på den årliga hälsokontrollen?
Published with Blogger-droid v1.7.3

14 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmmm, vad du tänker mycket.....och molnet är vackert!

Ezter sa...

Undra kan man...

Fru Gårman sa...

*vet inte
*vet inte, men jag knådar med höger fast jag är vänsterhänt (sant faktiskt!)
*vet inte, jag tar oftast inte av nån ring för jag brukar glömma det.
*kallt kaffe blir man vacker av. Finskt ordspråk.
*vet inte och det är sjukt irriterande. Har du tänkt på att de bloggar du inte kan kommentera inloggad, har de nedbäddad eller popup variant eller vad?
*där har jag en teori. De är upptagna med sitt så de har inte plats för nåt annat. Som att höra dig tillexempel.
*för att det sitter i huvudet, inte i hörseln.

Hoppas att du blev lite klokare i alla fall. Tjing!

Lysande ögonblick! sa...

Högst relevanta frågor!

Realisten sa...

Hur lyckas man knåda deg med enbart en hand?

Fru Venus sa...

Det är därför jag knådar deg med krokar - behöver inte välja hand och fundera så mycket. Alla tonåringar är halv eller heldöva. Alla jag känner i alla fall.

S sa...

Selektiv hörsel.
Även min sambo är drabbad, trots att han snart är pensionär typ.

Knasterfaster sa...

När det gäller tonåringarna så tror jag de har hormoner i öronen och det är därför de inte hör allt som sägs. I en avskalad och steril miljö utan något som distraherar dem så kan de höra riktigt bra. Jag knådar aldrig degar så jag vet inte hur jag gör. Förmodligen knådar jag med höger hand fast jag är vänsterhänt.

Osloskånskan sa...

Sluta grubbla innan hjärnan kokar på dej!

Märta sa...

Jag kan bara kommentera inloggad där det finns pop-up-rutor för kommentering.. Mystiskt.

Det där med degknådningen var ÄN mer mystiskt. Jag knådar med båda händerna. Och glömmer ALLTID att ta av ringarna.

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Visst är det vackart! I ensam majestät. Ja, här tänks det en hel del.

Ezter: Undrar som sjutton.

Fru Gårman: Tack för svaren. Och på din fråga så måste jag svara, de som inte har popUpfönster, hos dem kan jag ibland, ofta, inte kommentera inloggad.

Joanna: Hej!

Lysande: Eller hur!

Realisten: Jag tycker inte om att knåda deg, det är läskigt, och då är det bättre att det är läskigt bara på en hand.

Fru Venus: Ja just det ja, degkrokar... har ju jag med.

Stina: Där är pensionärer och tonåringar lika har jag märkt.

Knasterfaster: Ja i rätt miljö har de superhörsel.

Osloskånskan: Tyvärr försent är jag rädd, här tänks alltid, alldeles för mycket.

Singelmamman sa...

Märta: Då har vi samma erfarenhet. Med kommentarerna alltså. Knådning och ringar är visst ett kapitel för sig.

Malla sa...

så många frågor, så lite svar.
Jag har svar på en fråga, du kanske redan har fått svar men jag orkar inte läsa alla kommentarer.
Du knådar degen med vänstern för att du:
1. Har bättre precision i högern som du därför alltså håller och justerar bunkan med.
2. Är starkare i vänster av precis samma anledning, alltså att du finjusterar med högern.

Det är faktiskt så. Det tror jag på stenhårt.

Singelmamman sa...

Malla: Superklok som alltid! Så är det ju förstås! Jag måste hålla på med alla ingredienser med höger hand.