onsdag 14 september 2011

Det är inte måndag

Jag måste säga det till mig själv. Jag är inte sjuk, men känner mig absolut inte frisk. Bara väldigt låg. "Lägre än en sjunken båt", som den kära Lundell sjunger. På bussen nu på morgonen hade en kurs i lite medmänsklighet behövts. Framför allt till den tjej som formligen kastade sig ner på ett plötsligt ledigt säte. Mitt framför den äldre kvinnan. Tur för tjejen att det var så trångt att jag inte kunde säga åt henne. Istället fick jag stå kvar och glädjas åt tjejen bakom som stod och körde in ömsom sin väska, ömsom sin/sina armbågar i min rygg.
Published with Blogger-droid v1.7.3

7 kommentarer:

Chrissan sa...

Ska vi ta och ro den där sjunkna båten iland ihop?

Singelmamman sa...

Chrissan: Det var ett synnerligt bra förslag!

Maria sa...

Ibland när man vill fråga/berätta något pinsamt brukar man säga "Jag har en kompis som...."

Undrar bara om du gör detsamma här?? Är det du som är den äldre kvinnan??

Nu menar jag absolut inte att du är äldre - jag menar att du kanske HEMSKT gärna ville sitta ner ;)

Anonym sa...

Nej, det är inte måndag och inte tisdag heller. Vart tar dagarna vägen egentligen...

Gafflan sa...

Låg var ordet, sa Bill.
Lågare, sa Bull.
Kram

Fru Gårman sa...

Har du en extraröd näsa nu då?

Singelmamman sa...

Maria: Hahaha! Jag är alldeles för JAG-fixerad för att dölja det bakom omskrivningar.

GlimraSkimra: Vem tar alla dagar?

Gafflan: Exakt, sa Singelmamman. KRAM!

Fru Gårman: Nä, jag märkte det innan någon annan. Tror jag.