måndag 26 september 2011

(Från redaktören) Här ska det vara en intresseväckande rubrik

Ingressen ska sammanfatta och ge läsaren/läsarna en kortfattat beskrivning av vad inlägget handlar om. 

Så kommer då själva inlägget. Det ska vara ett intressant och lite spännande axplock från dagen. Lägg till de fina fotona från soluppgång, solnedgång, en gång. Åh just det, den där lilla anekdoten från en av dina trevliga arbetskamrater, den passar verkligen in. *småler*
Gör inlägget inte så långt och absolut inte för tråkigt! Ingen orkar med att scolla, alla har redan tumbråck. Så där det borde du väl greja?

Jag. - Nä, så jag skiter i att skriva något inlägg. Jag ska ha en kopp te.

15 kommentarer:

Gafflan sa...

Helt klart en ny dag.
Stor karm

Suzan sa...

SKÅL!

Fru Venus sa...

Har jag missat nåt? Vad gör man när man scollar? Är det samma som ollar? Gör man det med datorer? Och sen stora karmar till dig? *förvirrad* Och ja vännen, du har missat tävlingen och mycket annat hos mig ;-), men du får det ändå. Nattikram.

Realisten sa...

Mellanrubrikerna, herregud, du har glömt mellanrubrikerna!

Agneta sa...

Kan vi inte försöka tona ner rubrikernas betydelse lite grann? De är ju ändå så... onödiga.....

Malla sa...

ingressen får gärna uppmana också! :D

Fru Gårman sa...

Jag vill skriva ett jättetråkigt inlägg. Jättetråkigt.

Singelmamman sa...

Gafflan: Bra, då enas vi om det. KRAM!

Suzan: Skål!

Fru Venus: Scollar är ungefär samma sak, fast med tummen. :-)

Realisten: Jag? Det var redaktören som glömde. Tss, jag skulle aldrig glömma...

Stort o smått: Vi kan hoppa över rubrikerna helt!

Malla: Redaktören tar gärna den enklaste vägen.

Fru Gårman: Gör du? I vilken blogg då?

Nina sa...

nu hänger jag inte med alls! kanske för att jag, enligt vad din redaktör anser, är helt kass på det här... men det gör inget... att scolla måste ju ses som träning eller? Ny dag imorgon, tur är väl det! kram

Singelmamman sa...

Nina: :-) Den bästa träning, absolut. Kram tillbaka.

Madlar sa...

Tips från coachen.....
Rubrik: 3-5 ord
Ingress: 2-4 meningar, 25-35 ord
Brödtext: Ska kunna beskäras nerifrån dvs det viktigaste ska stå i första delen av texten

Ja just de', går ju skrivarkurs med reportageinriktning ;)

Malla sa...

Kram kära du, jag hoppas du inte blir borta för länge!
Ta hand om dig!

Singelmamman sa...

Madlar: :-)

Malla: Tack! Lovar absolut att ta hand om mig. Kram tillbaka.

Märta sa...

Hoppas att du är okej och att din paus blir närmare en kvart än (hemska tanke)ett år!
*bamsekram*

Singelmamman sa...

Märta: Det blir inte ett år. Kram