onsdag 2 november 2011

Jag vet vad jag gör i natt

Nu ska jag iväg på bandy. Hemmapremiär för Bajen. För varmt ute för glögg så det får nog bli en kall öl istället. Inatt ska jag ligga och läsa lite inför ett möte jag ska på imorgon. Detta! Till bilden, eller rättare sagt bilderna för de är typ en miljon, finns det text också. I den här stilen:
Syftar till att säkerställa den personella delen av projektet dels i syfte att personalen upplever en trygg övergång till den nya enheten, att tillsättning av tjänster sker på ett professionellt sätt men också att den effektiviseringspotential som identifierats hämtas hem på smidigast möjliga sätt.

Projektet ska hantera: Personallistan, åtgärd per anställd (hantering samt uppföljning), effektvärdering. PA stöd genom projektet. Framtagande av rollbeskrivningar/profiler för de tjänster som ska tillsättas. Upphandling av rekryteringsfirma, ansvar för rekryteringsprocess och tillsättningar. Samverkan med kommunikation och huvudprojektet angående kommunikation. Tidplan: Pågår under hela projektet
Det är inte dumt det, att tidplanen pågår under hela projektet. Har jag inte slagit ihjäl mig själv, eller någon annan, så syns vi imorgon.

24 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som du arbetar på en enhet som har oerhört gott om tid och uppe på det!!! Bajen bandy när det finns VSK

Mässkalle

The Queen of fucking Everything sa...

Å bandy!!!! Krama farbröderna från mig. Och ta en öl för mig också. Eller två. KRAM!

Småländskan sa...

Ta en öl för mig också, jag tror du behöver det.
Herregud, snacka om kvällslektyr!
Heja Bajen!!!!

Shamrock sa...

jag gillar inte sådana där scheman

Fru Venus sa...

Just nu känner jag att det är helt okey att inte kunna läsa mer än en mening i taget.... Kvällskram!

Ann-Sofie sa...

Här behövs det något varmt ska kanske ta lite glögg ikväll?
Well måste ju finnas roligare saker att göra på nätterna ;)

Märta sa...

You lost me at Milstolpe 1..

Ha en riktigt skoj bandykväll. :)

Chrissan sa...

Hrm. Hrm.
Vi är mitt uppe i att byta lönesystem.
Det är bara det att det nya inte fungerar ännu och det gamla har de redan släckt...... så just nu morrar jag tyvärr åt såna planeringar....

Tant Grön sa...

Öh. Den där nattlektyren fick det att snurra i huvudet. Hoppas dock att Bajen vinner.

Anonym sa...

Varför tror vissa människor att det blir bättre om man skriver krångligt?? Är det kanske för att få behålla sin maktposition? Tydlighet åt folket! Och ja, vi har också en massa flödesscheman i vårt projekt på jobb. Dock inte fullt så tillkrånglade. Alltid något. /Syster Yster

Malla sa...

åh herregud det där såg ut som sån där läsning som jag skulle läsa om och om och om igen men skulle hamna i andra tankar och inte minnas ett skit av texten. Men bandy är kul! :D

Malde sa...

Skulle gärna följa med dig på bandy någon gång, men det är för mycket i livet just nu.

Jag som alltid gillat hösten, är inte riktigt lika förtjust.

Anonym sa...

ZzZzznark! Kände jag när jag läste vad mötet ska handla om men jag tror säkert det är viktiga saker för annars hade det nog inte innehållit så mycket tråkiga ord. Jag håller tummarna för att inte slår ihjäl dig själv eller någon annan.
Var ölen god och matchen bra?
Pöss från Gafflan som inte orkade logga in.

Petra sa...

Kunde inte sagt det bättre själv! Eller jo, förresten... Heja Bajen, hur som helst!

Singelmamman sa...

Mässkalle: Mycket tid finns det. Och VSK är roliga att se, mot Bajen.

The Queen: Hälsning är framförd och öl drucken! KRAM!

Småländskan: Japp, jag vet att roa mig kvällstid. Jag hejade ordentligt.

Shamrock: Inte jag heller, så mycket.

Fru Venus: Räcker gott och väl med en halv mening i taget. Kvällskramar tillbaka!

Ann-Sofie: Finns det roligare saker än att läsa detta menar du?

Märta: Ja mig med. Bandykvällen var väldigt najs!

Chrissan: Det är lite åt det hållet jag befarar detta också. Tyvärr.

Tant Grön: Sund och vanlig reaktion. Japp, Bajenvinst!

Anonym SysterYster: Ja du, ett av livets mysterium. Tydlighet åt folket skriver jag härmed under på.

Malla: Jag hinner nog städa hela lägenheten innan jag tagit mig an texten. Det är ju bra. Och bandy är väldigt kul!

Malde: Kommer många fler tillfällen. Hoppas tillvaron blir lite mindre gungig.

Oinloggad Gafflan: God öl, gott vin, bra match och ingen ihjälslagen av mig. Får nog anses som en lyckad kväll på det hela. Kramar!

Petra: Du hade absolut sagt det bättre själv. Yes, du vet jag hejade!

Knasterfaster sa...

Det ser ut som en utrymningsplan. Det är bra att ni vet var ni står nu i alla fall. Det finns bara en väg ut och den är framåt. Det går inte att bromsa sig uppför en backe.

Knasterfaster sa...

Du kommenterade hos mig när jag kommenterade hos dig kl. 23.24. Det kändes härligt tycker jag!

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Det ligger lite i det.

Knasterfaster: :-D Känns väldigt bra! Hej hej!

Snäckskalsdalen. sa...

Vad handlar det om sa du????
Natti

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: jo du förstår det handlar om effektivisering. En, eller flera ska bort. God morgon.

DDT sa...

Effektiviseringspotential... se där, ett ord jag aldrig har använt. Det ska jag fortsätta med. Kan faktiskt vara ett tänkbart nyårslöfte.

Singelmamman sa...

Tjockisen: Du får det att låta nästan vackert.

Åsa sa...

Kul med en bloggare till som gillar bandy! =)
jag såg också Hammarby häromdan ;)

Singelmamman sa...

Åsa: Ses vi på tisdag igen?