söndag 22 april 2012

Att tyda tecken

Min mamma är en hejare på att överdriva. Har det kommit två cm snötäcke är det ca 20 cm snö. Blåser det friskt, är det orkan. Hon är likadan när det gäller om hon själv har ont; "äh det är inte så farligt. Jag kan ju gå," typ, om hon släpar sig fram med svåra smärtor i fot och ben. När det gäller hennes man, min styvpappa, har hon hela tiden de två senaste åren hävdat att "allt är bra, det är bara bensåret som spökar". Men sen den senaste transporten till sjukhuset har hennes ton förändrats. Idag konstaterade hon att det inte alls var bra med styvpappa, att vi nog inte kan vänta oss att han lever så länge till. Men fortfarande vill hon inte visa hur hon mår.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva...Men åh så sorgligt. Ta hand om din mamma.

Knasterfaster sa...

Låter som om hon använder sig av både överdrifter och underdrifter. Vet hon själv hur hon mår? Orkar hon känna efter? KRAM

Mammahäxan sa...

Kram

Fru Venus sa...

Ta vara på varandra. Kram

nillas liv på pinnen sa...

Jobbigt... Inte minst för dig.

Märta sa...

Tänk att det kan vara så svårt.. *kram*

Nina sa...

Det är svårt att veta hur man ska tackla sånt, hur man ska stötta när man inte vet vilket stöd man ska ge... stor kram

Singelmamman sa...

Fru H: Det är väldigt sorgligt. För mamma.

Knasterfaster: Hon vet nog hur hon mår. Men hon kommer aldrig att berätta det. För hon anser att hon måste vara stark.

Mammahäxan: Tack!

Fru Venus: Det ska jag.

Nilla: Alla blir påverkade känns det som.

Märta: Ja, det förstår jag inte.

Nina: Exakt, väldigt omöjligt.

Agneta sa...

Åh, vad jobbigt!
Men det räcker säkert att hon vet att du finns där för henne...
En kram eller en varm klapp på axeln kan många gånger ge mer än man tror.

Fräsigt sa...

Här kommer det kärlek :)
KRAM

Anonym sa...

Jag har hört att det är de som verkar starkast som egentligen är svagast. Kan lägga något i det. Kram!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag tror att du har rätt.

Fräsigt: Åh! TACK!

Anne: Så är det nog. Och välkommen ut ur garderoben! Blogg-garderoben. :-)