måndag 23 april 2012

Nu är det snart inte måndag längre

Jag kan inte annat än att fascineras av Ola-Connys och Morgans starka resa. Morgan som går som i dimma hela tiden, och Ola-Conny som pratar engelska, som tyvärr ingen förstår. Ikväll är de i Paris. Ola-Conny går fram till olika personer utanför Louvren och frågar, på hyfsad förståelig engelska, om personerna förstår engelska.  Och där blir det så kul, Ola-Conny säger sen på klingande svenska; "varför gör de så?" Han får inget svar och går tillbaka till Morgan och säger att "nä de förstår inte engelska". Underbart!

I övrigt så måste jag hejda tillvaron lite just nu. Sätta lite ramar, framför allt kanske tydligare ramar. Och så ska jag komma ihåg att andas. Jag andades väldigt bra under träningen, och alldeles extra bra när jag och Sus promenerar hem. Idag kunde vi konstatera att vi är särdeles kloka. Och ingen sa emot. Väldigt bra.

Ja men det är väl ungefär så himla mycket jag har att säga för stunden. Nä förresten, jag har ju vunnit pengar för bövelen! Hela 150 kr på Postkodlotteriet. Ja nu är det ju bara att planera framtiden.

20 kommentarer:

Gafflan sa...

Appropå något helt annat så har jag köpt mina påslakan med gåvokort jag fått på jobbet. Dom är av märket Newport. Var man hittar dom i butik vet jag inte.
Kram

Fru Venus sa...

Har ingen aning om vilka OlaMorganConny är, men bra om du roas :-)
150 pix!? En flaska bubbel? ;-)
Nattikram

Fia FIT sa...

Jag har aldrig sett de där Ullareds-killarna. Men hört talas om dem...

150 spänn... kan man vinna så lite på Postkodslotteriet ;-)?!

Ezter sa...

Man skäms nästan när man ser det så bortkomna de är! Men det var konstigt att de fick olika rätter på restaurangen, så lät det ju inte när han beställde!

Anonym sa...

Glöm nu inte bort att de är tv. Allt vinklas och har manus. Även såna program!

Ramar är bra. Speciellt om man vunnit en massa pengar ;-)

Knasterfaster sa...

De är charmiga men jag gillar bäst när de håller sig i Sverige. Särskilt fint var det när de hjälptes åt att måla Morgans hus. :)
Ramar är bra om man vet om man ska hålla sig inom eller utanför dem. Jag håller med dig om att du är väldigt klok!

Realisten sa...

Ursäkta...men vilka är det du pratar om?

Sus sa...

Macgyver. LIksom.

Och du kommer alltid att vara min bästa promenadvän. Eller vän. Eller vad du vill.

Men du är bäst.

Madlar sa...

150 spänn! Om du snålar in på något annat i veckan har du råd att köpa en Bollinger till helgen. Tjoho!

Snäckskalsdalen. sa...

Nu är jag lite lost, Ola Morgan och Conny - vad har jag missat.....något roligt?
Vad är det du ska rama in för något?
Jag hänger inte riktigt med idag märker jag.
Kramar

Singelmamman sa...

Gafflan: Då googlar jag dem! :-)
Kram

Fru Venus: De är från Ullared. Klart det blir en flaska bubbel! kramar här också!

Fia FIT: Killarna är helt ofattbara. Japp, så lite kan man vinna. Mer om du har fler lotter förstås.

Ezter: Restauranggrejen kändes uppgjord. Men kul.

Fru H: Men kan man verkligen regissera en persons gång, som Morgans?! Ja, shoppingramar är jag bra på.

Knasterfaster: Jag har aldrig sett någon måla så långsamt. Du är väldigt snäll som säger att jag är klok! Jag tänkte hålla mig inom ramarna den här gången.

Realisten: Två snubbar som får sina resor betalda i tre månader. Tack vare, eller på grund av, välj själv, att de varit med i programmet Ullared.

Sus: Jag tror att han och jag är lite lika. Typ.

Sluta nu! Jag gråter ju jämt när du kommenterar här. Jobbigt. Typ.

Madlar: Absolut en Pol Roger i alla fall!

Snäckan: Jag ska rama in mig. Så jag vet var jag är någonstans.
KRAM!

Anonym sa...

Jag hade trosorna ut och in häromdagen jag också. Fick samma känsla som du när jag upptäckte det. Konstigt.
Vunnit 150:- har jag gjort fyra gånger. Nu är det dags för högvinst tycker jag.

Singelmamman sa...

Anne med e: Märkligt är ordet!
Fyra gånger?Det är ju nästan oförskämt, nu är det verkligen hög tid för högvinst för dig.

Nica sa...

Men jösses - en ny bil - resa - nytt kök?
Pöss - jag skrapade miljonlotter i dag. Yey - vi vann 40 kronor.

Jag tänker: köpa nytt hus. Vad säger du?

Tjillevipp morsan sa...

Andas är bra. Men förbannat lätt att glömma bort.
Ja men grattis till högvinsten :) - fast vad är det för fjuttvinst? Den har jag aldrig sett stora bokstäver om i deras trettiotvå triljarder utskick..

Singelmamman sa...

Nica: Det får bli accessoarer till köket, champagne. :-) Om vi slår oss ihop får vi lite mer bubbel att dricka.

Tjillevipp morsan: Ja idag hade jag glömt det. Tur att jag har Sus!
Nä, konstigt att det inte står: hahaha glöm miljonvinsterna. Det enda du kommer att vinna är 150 kr! hahaha

Nina sa...

Förlåt om jag stör i allt ditt planerande för framtiden!!! Grattis till vinsten!

jag håller med, det hade ju varit galet om någon sagt emot er! Klart ni är särdeles kloka!!! Men andas bör du ju göra, och ja, tydligare ramar är bra också!

Det där med trosor ut och in... drabbade mig förra veckan... mycket underlig känsla... men jag valde att vara glad för det lilla, det kunde ha varit värre... jag kunde tagit dem bakofram!
kram

Singelmamman sa...

Nina: Du är gullig du!
Vi kunde ha glömt trosorna också. Det är jag glad över.

Anki sa...

Grattis till vinsten!! Det måste ju bli en flaska bubbel till helgen!!

Singelmamman sa...

Anki: Det blir det!