tisdag 15 maj 2012

Denna dag... jag känner för att gnälla lite

Jag skulle kunna säga att dagen bara har hunnit börja, men några av mina arbetskamrater har redan gått iväg för att äta lunch. De äter alltid vid 11-tiden. Själv äter jag aldrig före 12. Om jag inte måste. Inatt har någon kört över mitt bäcken med en ångvält, känns det som. Är det inte det ena så är det det andra som flickan sa när hon blödde näsblod. Förra veckan så ont att jag kräktes, och nu alltså ett krossat bäcken. Och allt bara för att jag fortfarande tydligen måste ha mens. Jag skulle verkligen kunna slippa det där nu, jag har fyllt min barnkvot. Prick 2.0 barn. Lite över statistiken om jag minns rätt.
Så, det var dagens gnäll så långt. Vad gnäller du över idag?

18 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Usch då - en ångvält, det låter inte vidare värst trevligt....då får man verkligen gnälla, det får man!
Kram

Agneta sa...

Jag spillde. Och så ska jag jobba.

Men det är syndare om dig.

Sus sa...

Jag gnäller över många saker. Men jag tar inte det här.

Anonym sa...

Å tack, jag behöver gnälla lite. Doktorn har skurit sönder häcken på mig! Blod och var strömmar ut. Sårvätskan tar aldrig slut. När jag har varit på toa ligger jag på badrumsgolvet och vrider mig i plågor. Det går inte att gråta, jag skriker instinktivt! Annars är det bra!

....så någon "Charmäck" är jag inte just nu.

Anonym sa...

Charmhäck skulle det stå.

Malla sa...

jag har nog inte gnällt så mkt idag men lugn bara, det kommer.

nillas liv på pinnen sa...

Krossat bäcken låter inte skönt. Jag fattar inte heller vitsen med att mensen är kvar till typ 55 i värsta fall. Whhyyy? Kan Jan Björklund ha svaret?

Mammahäxan sa...

Stackars dig! Jag gnäller över tappade ord och all jävla pollen och att jag FORTFARANDE går omkring med vinterjacka.

Märta sa...

Jag gnäller på regn och blåst. Fast när jag läste om ditt krossade bäcken slutade jag.
Perspektiv på tillvaron och sånt där, vettu!
Hoppas du mår bättre nu! :)

Shamrock sa...

Jag är imponerad av att du inte vaknade när ångvälten körde över dig ;)

Knasterfaster sa...

Prata inte mensproblem med Jan Björklund. STOR risk att han inför en straffavgift på alla menstruerande kvinnor då. Har du alltid haft så ont när du har mens eller är det något nytillkommet? Om det är nytt så tycker jag du ska söka vården för det. Jag har gnällt idag. Oj oj oj så jag har gnällt. Jag har gnällt över personen som tror att vår arbetsplats är ett pensionat.

Fru Venus sa...

Jag gnäller ju alla dagar över astman och armen så det gills inte, men jag har varit ARG, är nog lite ännu.... Ångvältar är inte kul, inte nån stans.... Kvällskram!

Livsnjutaren sa...

Men du tro det eller ej, jag har njutit hela långa dagen. Jag som hatar Tisdagar. Mycket märkligt, men sant. Kram på dig , imorn är en ny dag/Fia.

Livsnjutaren sa...

Förresten du har modern ifön. Jag blev med Iphone för 2 veckor sedan typ. Men jag är ju så blond. Hur lägger man in bilderna man tar till bloggen utan att behöva lägga över dom i datorn? Blogga text har jag fattat men bilder??? Tröga jag. Om du vet hur försök förklara i blondin-termer.

Per-Anders sa...

Att man bara kunde välja bland bruna bönor med fläsk eller panerad fisk på lunchbufén på lunchrestuarangen jag besökte idag. Skulle hellre velat ha raggmunk och fläsk. Efter en stunds funderande lade jag stekt fläsk och kokt potatis på min tallrik.

Singelmamman sa...

Snäckan: Först. Kör försiktigt på torsdag! Sen, tack. Det kändes redigt skönt att gnälla. Kram

Agneta: Hm. Det vete sjutton om det verkligen är syndare om mig.

Sus: Nästa gång vi promenerar kan vi gnälla ihop. Blir lite roligare så.

Anonyma Charmhäck: Oh fy fan! DIG är det banne mig synd om.

Anonyma Charmhäck: Jag anade det. :-D

Malla: Jag lutar mig tillbaka och väntar.

Nilla: Nä ingen vits alls om du frågar mig. Tror du verkligen han kan ha svaret? Jag är skeptisk.

Mammahäxan: Vinterjacka hade varit för varmt här idag. Men kavaj och vårjacka plus vantar på kvällen var precis lagom. Dumma pollen!

Märta: Lite smärta är ju inte farligt. Det gör bara förbannat ont. Och nu är det faktiskt bättre. Tusen tack. :-)

Shamrock: Jag med. Borde ju liksom höras om inte annat.

Knasterfaster: Ja för sjutton, du har säkert rätt. OCH så måste vi ha betygskala för hur ont det gör. Njäe inte helt nytt, men annorlunda, av och till.

Fru Venus: Jag tar nog hellre lite ont än att behöva vara arg. Fast jag har varit arg jag med.

Livsnjutaren Fia: Härligt att höra! Tisdagar är annars mina måndagar.

Livsnjutaren: Nä jag har en HTC. Men kan jag få dig att fråga Sus? Hon är ju en hejare på detta. Och blond.

Per-Anders: Mäh! Klart att du gnäller. Det måste väl finnas raggmunk till fläsket för bövelen. Suck, vart är världen på väg?

Nina sa...

usch, ångvält låter inte skönt... du får sätta upp vägspärrar eller vägtull... kanske hjälper... hoppas jag! Jag har gnällt på att jag inte fyllde ut den där fina onepiecen jag hittade... och att min magkänsla spökar fastän jag kanske börjar inse fakta... sov så gott!

Singelmamman sa...

Nina: Ja, en vägtull, så kan jag tjäna lite pengar också. Usch för magkänsla som spökar. Men bra att du inte fyllde ut den där onepiecen! Då kan du hitta en i din egen storlek istället. :-) Sov gott du med.