söndag 13 maj 2012

Hur rubriksätter man en kväll?

Jag har en tvillingsyster och en storasyster.* Ingen av dem bor här i stan. Jag träffar min storasyster oftare, hon bor närmare. Idag träffades vi tre och mamma här hos mig, på middag. Trots att vi ändå ses ett par gånger per år så har vi fyra aldrig varit tillsammans  bara vi. Någonsin. Dumt, kan tyckas, men vi har män, barn, vänner och inte minst de geografiska avstånden som spelat in. 
Ikväll var mina tonåringar och sonens flickvän med en stund, och åt. Men sen fick vi tiden bara för oss! Och det blev en jättetrevlig kväll. En glad kväll, med mycket minnen, skratt och en stunds känsla av att det inte behöver vara svårare än så här för att må bra.
Imorgon, läs idag då det visst redan hunnit bli söndag, är en ny dag. 
Men den här kvällen bär jag med mig.

* (Och en bror, och några styvsyskon) 

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Er kväll låter fin!
Det var väl ingen som började städa va?
Vi(?) har blivit lovade sagolikt väder nästa vecka :-)
Morgonkram!

Märta sa...

Krångligare än så är det sällan. Glad att du fick en fin kväll med dina nära! :)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ingen började städa! :-) Tack och lov.

Märta: Tack!

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt, det låter som en vederkvickande afton. Gott.
Och snart kommer vi också och då börjar eländet, nej, jag menar.....äsch!
Gillade förra inlägget, insiktsfullt!
Kraaamar

Singelmamman sa...

Snäckan: Det var en väldigt vederkvickande kväll. Snart börjar inte alls eländet! Snart börjar det ROLIGA! :-D Kram

sa...

Åh, fint!

Jag är väldigt fäst vid mina syskon, och värdesätter all tid med dem, fast vi är aldrig heller helt själva, det är alltid fullt med respektive och barn och andra inblandade.

Agneta sa...

Åh vad mysigt!
Jag borde bjuda hem mina syskon på middag lite oftare också...

Singelmamman sa...

Hå: Och vi bor så långt från varandra att det inte blir av.

Agneta: Gört! Absolut.