lördag 12 maj 2012

Monthy Python

Vi är alla individer! Ropar förtvivlat Brian, huvudpersonen i Monthy Pythons film "Life of Brian". Alla tusentals åhörare ropar likadant. Utom en som säger "inte jag".
Samma känsla får jag när jag läser DN ekonomi igår där de tar upp mode för män. Siffror visar att försäljningen av kläder sjunker. Stort. En av de som svarar är övertygad om sin egen unika klädstil. Blåvitrutig utanpå skjorta och svarta Nudiejeans. Väldigt originellt. Verkligen.
Published with Blogger-droid v1.7.3

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Har noll koll på hur en sån där skjorta ser ut. Konstaterar bara att han lägger mer pengar på kläder på en månad än vad jag gör på ett år. Fast det kanske säger mer om mig....

nillas liv på pinnen sa...

Fattar inte riktigt vilken frågan var men gläds åt att försäljningen av kläder sjunker stort. Är vi kanske på väg ut ur slit- och slängsamhället? Hm, det är nog att hoppas på för mycket.

Knasterfaster sa...

Han tycker om att inte se ut likadan som alla andra. Det är bara det att han är för feg och vågar inte vara annorlunda, det är därför han klär som som han gör.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Och om mig. För jag säger precis som du, angående klädkostnaderna.

Nilla: Nä frågan är inte tydlig här, frågan var om de brydde sig om modet och hur mycket pengar de la på kläder. Det roliga är just hans vilja att vara unik.

Knasterfaster: Exakt! Väldigt roligt. Och sorgligt. Att inte våga vara sig själv.

Per sa...

Alla vill vara lika unika som alla andra på samma vis.

Jag köpte två par nudiejeans härom veckan. Jag har en så unik underkropp och när jag behövde nya jeans kollade jag på vad mina gamla hette och köpte likadana.

Jag kände mig rätt cool dagen efter när en kollega kom med ett par nudiejeans och jag kunde namnge märket. Han blev väldigt impad pga att jag är känd för att ha noll koll på kläder, mode och prylar

Singelmamman sa...

Per A: Visst är det så. Unika utan att sticka ut och "ta plats". Det roliga är ju när någon säger sig vara mer unik än någon annan.
Jag köper alltid likadana jeans som jag hade senast. Om inte min dotter är mer och "styr upp" det hela.