tisdag 1 maj 2012

Plötsligt händer det!

Tydligen kan pollenallergi komma som en räkning när lönen är slut. För nu har både jag och tonårsdottern snuva och kli i näsan. Vi är inte alls förkylda, bara väldigt snuviga och i mitt fall, svintrött. Tog min onsdagsjoggingrunda redan idag, rationell som jag är. Det är nog förresten mitt mellannamn, rationell.
Nu kom jag definitivt av mig. Jo allergi var det. Under min joggingrunda fortplantade sig en dunkande känsla i huvudet för varje steg, och näsan rann som den bästa vårflod, en syn för gudarna kan jag tänka. De såg i alla fall väldigt imponerade ut på det lokala bageriet när jag sladdade in och köpte valnötsfrallor innan jag sprang hem.
Nu ska jag ta min förtjusande dotter med mig in till stan. Vi ska göra som nästan alla stockholmare redan gjort, glo på de vackra körsbärsträden i Kungsan, och sen strosa bort för att se om vi ser tonårssonen med flickvän som demonstrerar idag.
Och jag hoppas möta en massa kompisar.
Trots näsdropp ser jag fram emot resten av dagen.

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Ah, pollen, så härligt. Inte.
Jag kände av det när jag var nere i Sundsvall. Ena ögat rann så jag var så söt så söt. Särskilt fint är det med svullna röda ögon, och när mascaran torkats bort. Jättefint. Och så lite sårig i ögonvrån på det.

Hemma känner jag av snömögel, har gjort de senaste åren. Och snö har vi ju ännu. Och sen kommer pollen. Tja, du ser ju att livet är fullt av härliga ögonblick ;-)

Snäckskalsdalen. sa...

Nämen. Är du allergisk? På riktigt. Numera kan man väl köpa nästan allt på mataffären utom Valium och så där. Atjooooo!

Agneta sa...

Jag är förkyld, men jag misstänker lite pollen också. Elände det där.

Helena m. 4 sa...

Fruktansvärt osympatiskt av herr Allergi (för visst måste det vara en man va'?) att dyka upp så där utan förvarning, det tyckes icke om !
Ansök genast om skilsmässa och enskild vårdnad om ögon och näsa...

Anonym sa...

Japp, ett paket näsdukar måste alltid följa med på joggingrundan. Men nu tycker jag det börjar lugna sig med ögon- och näsrinn för denna gången. Men vi har nog kommit lite längre kanske.
/Syster Yster

Ann-Sofie sa...

Ja usch tyvärr är det väl så.
Själv fick jag diagnosen astma och allergier förra våren och har aldrig haft de symptomerna innan :(

Mammahäxan sa...

Det är mycket pollen i luften nu. Det kan jag och Dansösen intyga.