lördag 2 juni 2012

Att samla sig för svåra uppdrag

God morgon, förmiddag, dag? Eller bara hej. En känsla av "jag vill inte" har belägrat mig. Känslan kan hänga ihop med dotterns skepsis till att hitta en balklänning. Citat " Lär ju typ inte finnas i någon affär i hela Stockholm typ". Och "hinner jag beställa från nätet"? Balen är om en vecka. Så njäe, tveksamt om du hinner hitta något som levereras hit så snabbt. Vi kommer nog vara tämligen ensamma en dag som denna. Det är ju massor av aktiviteter i stan, utomhus, idag. Folk! gå på de aktiviteterna istället. Åk inte, jag repeterar, ÅK INTE till Kista Gallerian. Om det inte är för att du vill träffa mig. I så fall kan du komma, och så fikar vi.

8 kommentarer:

Alexandra sa...

Åh. Minns själv paniken över balklänningen...

Ett tips är butiken Saker och Ting på sturegatan. Där kommer ni med alla säkerhet hitta ngt vintage.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag blir så glad att jag levde studentlivet i en tid då det var ifrågasatt.....inte för att jag tyckte det var så roligt då, men så skönt slippa leta dom där klänningarna. Och roa oss, ja, det förstår du säkert, det kunde Snäckis. Då också! Utan klänning, höll jag på att säga......Lycka till och kramar!

nillas liv på pinnen sa...

Balklänning när de slutar nian? Det har vi inte här på landet.

Gafflan sa...

Måste klänningen vara lång?
Vilken storlek?
Ska jag ta lite kort på klännngar (mailar) som döttrarna har så kan hon faktiskt låna om det skulle krisa till sig om ni inte hittar något. Jag hjälper gärna till! :D
Lycka till o kram.

Anonym sa...

Låter som du skulle behöva en kall dusch.... :)

Per sa...

Bal. Jag vill på bal.

Anonym sa...

Tyvärr är det nog fullt i Kista eftersom vädret är som det är va? Barkarby var galet.

Singelmamman sa...

Alexandra: Sparar tipset till den "riktiga" balen.

Snäckan: Vi båda kunde nog roa oss både med och utan klänning. Hahaha! Kram!

Nilla: Inte?

Gafflan: Tusen tack! Har ännu inte kollat mejlet, men ska genast göra det nu! kram.

Anonym: Det fick jag, när jag gick utomhus.

Per A: Det är alldeles för lite bal i våra liv!

Fru H: Det var väldigt mycket folk. Det var det.