söndag 3 juni 2012

Såg det inte komma

Nästan framme vid vårdhemmet får jag telefonsamtal från mamma. Hon konstaterar att när vi ändå nästan är där kan vi komma upp. Men styvpappa har ramlat och på väg till röntgen. För att göra en lång historia kort, vi fikade, utan styvpappa alltså, och nu vakar mamma vid hans sida.

Sonen däremot ägnade hela eftermiddagen till att äntligen shoppa. Och som han shoppade! Inklusive skor till hans lite svårköpta fötter. Har man, och det har han, storlek 46 så finns det inte tonårsdojjor i alla affärer. Att skorna dessutom kostade 299 kr gör ju inte saken sämre.

Imorgon ska jag på läkarundersökning. Den där knölen ska punkteras. Men det är som sagt imorgon, nu ska jag slå ihjäl några bananflugor och sen gå och lägga mig.

11 kommentarer:

Gafflan sa...

Oj! Jag som trodde att styvpappan mådde bättre. Läskigt.
Håller tummarna inför morgondagen.
Stor Kram

Realisten sa...

Jag har ju sagt att bananflugor är värdefulla i forskning så du får inte slå ihjäl dem!
Och så önskar jag dig all lycka till på läkarundersökningen.

Singelmamman sa...

Gafflan: Det trodde verkligen vi också! Kramar tillbaka!

Realisten: Skicka hit en forskare då. Tack för lyckönskningen.

Märta sa...

Maken har också stolek 46 på tassarna. Ursvårt att hitta skor.

All lycka till dig på läkarundersökningen imorgon och hoppas styvpappan slipper fler jobbiga bakslag.

*kramen*

The Queen of fucking Everything sa...

Blä. Förutom skofyndet verkar det inte varit nån toppensöndag :-(

Singelmamman sa...

Märta: Stora fötter! :-)
Tack, jstyvpappa mår bättre nu.

The Queen: Känslomässig berg- och dalbanedag igår.

Sus sa...

Du skojar?! Ramlat??
Herregud..

Sus sa...

(och krya på tutten)

Singelmamman sa...

Sus: Nä, han föll... :-(
Och rutten ska klämmas senare i eftermiddag.

Shamrock sa...

Passade ni på att köpa flera par när ni hittade till det facila priset?

Singelmamman sa...

Shamrock: Nä, han snålade, men jag tror att han kommer gå tillbaka och köpa ett par till.