tisdag 3 juli 2012

Hjälp till här nu!

Att se solnedgången från mitt sovrum är överskattat. Inte bara för att solen går upp på andra sidan huset. Utan för att jag i och med det missat en massa timmar sömn. Som jag ville ha, alldeles själv. Till slut gav även jag upp försöken att somna om.
Nu till hjälpen jag vill ha. Jag och mina tonåringar ska till Italien i slutet av juli och början av augusti. Boendet är redan klappat och klart. Men transporten ner och hem är inte fixat. Av den enkla anledningen att jag kollat runt, runt, runt på sajter efter ultimata resan. Helst flyg, utan sex timmars mellanlandning i München på vägen ner och ännu fler timmar, på natten, på Zürich flygplats hem. Och så vill jag inte betala halva min förmögenhet för det. Ska det vara så svårt att ordna? Vilka sajter ska jag leta på? Jag har bland annat provat med www.flygresor.se och www.destination.se.

17 kommentarer:

Anonym sa...

WWW.flygvaruhuset

Mässkalle

Sus sa...

Kom hem så åker vi och badar istället.

Anonym sa...

Vilka flygplatser funkar? Ryanair tänkte jag, de flyger från skavsta till flera destinationer i Italien.
Åsså sovproblemet. Mörkläggningsrullgardin is da shit. Finns på Ikea och Jysk för billig peng. :)

Anonym sa...

Härligt med Italien! Har tyvärr inga tips på vart du ska leta flygbiljetter. När vi flög till Nice hade vi just mellanlandning i München både dit och hem. Men bara 1 timme så det var ok. Vi flög med Lufthansa.

Ang solnedgångsproblemet så förespråkar jag 1) mörkläggningsgsrdiner 2) ögonbindel. Jag sover med båda. Trots att jag inte har någon solnedgång i sovrummet...

Singelmamman sa...

Mässkalle: Tack. Ska kolla.

Sus: Frestande, verkligen.

Anne med e: Jag letade där men är nog för trött.

Fru H: Men jag har absolut inte, vanligtvis, några problem med sömnen. Bara i morse.

Gafflan sa...

flygvaruhuset.se har billiga flygresor MEN väljer man att flyga med ryanair eller norwegian KAN det bli billigt med det gäller att kolla upp alla extra kostnader för det visas inte slutpris hos dessa som t ex hos SAS.
Kram

Knasterfaster sa...

Jag har aldrig förstått hur man gör för att få tag i billiga flygresor. När jag kollar är det alltid jättedyrt. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Åk hem och bada med Sus nu för det är underbart väder ute idag! STOR KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

Min favorit är www.expedia.se för där kommer vansinnigt många flygbolag upp och man kan själv välja vilka flygbolag man vill flyga med osv. Dom har med rubbet.
Ååååh, va kul att boka flygbiljetter, det är ju bland det roligaste som finns, varför har jag inte blivit resebyråtjänsteman, eller vad det kan tänkas heta.
Lycka till!

nillas liv på pinnen sa...

Underbart att åka till Rom med sina telningar. En av mina ditos hälsar att flygresor.se är bästa sidan men den har du ju redan provet...

Shamrock sa...

momondo.se de kan även trixa ihop flyg med olika bolag på dit respektive hemresan för att få billigast möjliga alternativ

Singelmamman sa...

Gafflan: Tack, jag har upptäckt att skatterna inte står med och att slutpriset blir ett annat än jag först trodde. Jag kollar vidare. KRAM

Knasterfaster: Ja, lusten att stanna i solen med Sus var stor. Men jag lyckades övermanna den. Och jag bara SKA hitta bra, billiga och direkta flyg! Kramar tillbaka!

Snäckan: Du kan få bli min resebyråtjänsteman! Jag är mindre förtjust i att boka just flyg, men bokar gärna hotell! :-D Den där sidan har jag inte sett tidigare.

Nilla: Om! Det är underbart roligt att resa med mina tonåringar! Ja, hittills är det nog billigast.

Shamrock: En helt ny sida! Den ska jag kolla.

Anonym sa...

www.expedia.se är bra!!!

lavitadeluxe sa...

Vi flyger alltid med Ryan air..nästan alltid i tid och billiga.Boka i tid bara.I aug/sep har italienarna semester...så mycket tar slut.

Singelmamman sa...

Anonym: Ja, det såg bra ut, det håller jag med om.

Lavitadeluxe: Det var just det... Konstiga stopp på vägen. Vill helst slippa det.

maria sa...

Norwegian.
De släpper galet billiga resor tisdag kl 8...

Cina sa...

Har precis kommit hem från en resa med mina fyra tonåringar/unga vuxna. Det är underbart att resa med dem!
Tyvärr har jag inget annat tips än flygresor.se, har funkat för oss.
Håller tummarna att det löser sig på bästa sätt!

Singelmamman sa...

Maria: Tack, de ska jag absolut kolla, om de är kvar.

Cina: Det löser sig, måste göra det, ikväll. Tonåringar är underbara!