måndag 23 juli 2012

Ligga

Nä det blev inte så mycket ligga idag. Fick nog av husbyggarna och gick upp. Sen har jag i tur och ordning druckit två koppar te, jobbat lite, ätit upp den sista biten av gårdagens födelsedagstårta, tvättat, sprungit fyra kilometer på rekordtid, rekord för mig alltså, gjort en übergod kycklinggryta till kvällens pasta och jobbat lite till. Det sista inget jag alls planerat. Råkade bara få jobbet på halsen, så att säga. Sonen har gjort reafynd, och det som skulle kosta mig 500 kr slutade till slut på 79 kr. Jag ska ta med honom när jag shoppar också.

9 kommentarer:

Småländskan sa...

Duktig son du har! Tur du har honom med på Rom-resan.
Sen kan du räkna hur mycket du "tjänat" på semestern bara därför sonen var med.
Kram

Knasterfaster sa...

Jag vet inte varför men jag tycker att du ska vjuda in byggarna på överraskningsfika imorgon. Gå ut och fäst en inbjudan på lyftkranen redan nu ikväll. Åh så spännande! Eller?

Småländskan sa...

Jaaaaaaa.. Knasters kommentar är ju helt klockren!
Skriv ett anslag om att "kl. 9.00 serveras det kaffe med nåt gott i lgh. nr X... bara för ni är värda det och bara för att jag inte fått ligga på morgnarna".
Kommer att bli succé och "kö ända upp till hallen".. eller vad de nu sjunger i den där moderna sången.
Gör det Singel! Gör det!

Fru Venus sa...

Knasterfaster är som vanligt klokast :-))
Jag vill gärna shoppa skor med din son, på Frövi i gamla stan ;-)

Singelmamman sa...

Småländskan: Han är väldigt ekonomisk. :-)

Knasterfaster: Vilken bra idé! Tål absolut att tänkas på!

Småländskan: Om, jag säger Om, jag gört lovar jag att ge er en rapport.

Fru Venus: :-D Sonen kan säkert komma med, han är rätt bra på att följa med.

Realisten sa...

Kan du ge mig en kurs i hur man springer?

Singelmamman sa...

Realisten: Nä, inte direkt. Jag springer fel, Men jobbar på det. Jag kan lära dig att tycka det är ok.

Realisten sa...

Fast jag orkar inte. Jag kan inte motivera mig att springa. Jag stannar så fort det blir jobbigt...och det blir det direkt. Men jag måste försöka börja jogga nu. Hjääälp!

Singelmamman sa...

Realisten: Det tråkiga är att det tar tid. Lång tid, för mig gjorde det det i alla fall. Tid för hjärnan att inte ge upp. Även fast jag vet att jag har ork så vill min hjärna att jag ska sluta springa. Men det blir bättre och bättre.