tisdag 24 juli 2012

När det är dags

Att vara tonårsförälder är stundtals att vara den mest pinsamma person som gått i ett par omoderna skor. Och mest pinsamma verkar vi mammor mammor vara. Just när tonåringarna inte tror att det kan bli mer pinsamt kan du slå till. Pang på, rakt av! Prata sex och samlevnad med dem. Min äldsta stängde av och nickade som om allt jag sa var det klokaste som sagts. Igår var det den yngsta tonåringens tur, hon höll på att trilla ur soffan av skratt. Kul att kunna glädja de små liven.

13 kommentarer:

Fru Venus sa...

Var glad att yngsta skrattade. Min himlade med ögonen och informerade mig om saker jag inte hade en aning om!? Ha så kul på bubbelbalunsen :-)

Shamrock sa...

oj jag undrar vad du berättade som var så kul. Kan du kanske ha ett snack med mig med?

Sus sa...

Ja herregud.. Minstingen åker hem i morgon. Hon ser nöjd ut över det :D

Gina sa...

Har du sett "Extra gnälligt" som nyligen visats på SVT1? Det är en person där som påminner om dig fastän jag aldrig träffat dig. Programmet finns att kolla på SVT Play. Kolla in det, tror du skulle gilla det.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja även här himlades det med ögonen.

Shamrock: Inget märkvärdigt, hann bara säga att jag ville prata om att skydda sig.

Sus: Va? Vill hon lämna paradiset!? Konstigt.

Gina: hahaha! Är det titeln du tänker på? Måste nog kolla programmet för det har jag helt missat.

Anonym sa...

Vilken höjdare det e i kväll på TVn, Thomas Ledin i 2 timmar!!!!! Vi gillar honom va???

Mässkalle

Gina sa...

Nej absolut inget med titeln att göra, det lovar jag dig! Det är ett gäng engelska "damer" som får komma till tals om olika saker. Dom är fruktansvärt roliga. 4 avsnitt om ca 30 minuter.

Knasterfaster sa...

Gav du henne råd om en magnecyl mellan knäna eller vad?! Jag pratade sex och skydd med en av läkarna på jobbet i förra veckan. Det var bara han och jag som fikade tillsammans. Han är 28 och blev klädsamt röd om kinderna...

Anonym sa...

Sebastian förnekar att samtalet har ägt rum!!

/Hanna

Agneta sa...

Vill precis som Shamrock få höra...! :)

Singelmamman sa...

Mässkalle: Vi = du, får göra vad du vill. Jag har druckit champagne ikväll.

Gina: Jag ska kolla. :-)

Knasterfaster: Kom inte så långt som till det innan hon skrattade.

Anonyma Hanna: Jasså. Ja men jag var med!

Agneta: Jag lovar att lära dig allt du behöver veta.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Har inte kommit dithän än, men när jag frågade 10-åringen om någon av klasskompisarna fått hår på pungen än, och att det är precis som det ska skrattade han och sa:

Jo men det förstår jag att man ska ha. Pappa har det, så jag undrade när jag skulle få det.

Fast han har noll koll på klasskompisarna, om de har kommit så långt än :)

Singelmamman sa...

Ett stenkast: Den där tiden kommer jag också ihåg. Hår eller inte hår.