måndag 22 oktober 2012

En blåsig dag

När mina tonåringar var små var Nalle Puh en favorit hos båda. Sonen blev förtjust i den lilla björnen från mycket späd ålder och ville gärna ha allt som fanns att få tag i med Nalle Puh. Vi pratar allt, jag kunde jaga runt hela stan och länet för att om så möjligt bara få tag på ett par strumpor med Nalle Puh på. Jag hade inte någon relation till  figuren från när jag själv var barn så för mig var det en väldigt trevlig bekantskap att göra. En av mina favoriter är ett avsnitt som heter "En blåsig dag". Idag ser det ut att göra just det, blåsa en del. Det ser också ut att vara en sån där klar höstdag med frisk luft. Det kan behövas, det är svårt att gå upp tidigt efter en tids hemmahasande.
Så jag säger väl GOD MORGON! och börjar dagen med några tåhävningar. Mer om den utmaningen kan du läsa här.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

En blåsig dag? Bäst att hålla sig inne och leka kontor då. Goda råd ska man lyssna på. Ibland.

Shamrock sa...

Nalle Puh gillade jag inte som barn, men mina barn tyckte om honom. Kan det vara en generationsfråga? Jag menar att den hoppade över vår generation...

Tåhävningar gör jag inte, det gör alldeles för ont

Åsa Hellberg sa...

Här verkar det vara lugnt. Vi hade en bok med Nalle Puh med musikknappar. Jag kommer fortfarande ihåg hur de lät.

Singelmamman sa...

Spader Madame: Det kan vara kul att leka kontor. Imorgon ska jag göra det.

Shamrock: Jag tror bara inte jag blev introducerad för den lilla björnen när jag var liten.

Åsa Hellberg: Det slutade blåsa så fort jag skrev om blåsten.