onsdag 10 oktober 2012

Gått och gott

Hela dagen faktiskt. Att vakna lite småirriterad och trött var inte en så himla bra start på dagen kan jag säga. Men att äta frukost hos en fin vän gjorde skillnad på hela den här dagen. Efter frukosten promenerade vi från längst-bort-på-söder till city. Där jag blev bjuden på lunch och sen som om jag inte kunde få nog, svullade i mig en yoghurtglass i Gallerian. Fy fabian vad god den är. Sen promenerade vi tillbaka till Slussen och med det hade vi promenerat i närmare tre timmar. I härlig maklig takt. Sen somnade jag på soffan. Ja, jag hann som tur var hem innan jag somnade, det var tur. Men nära ögat.
Nu bakar tonårsdottern chokladmuffins, och jag har lovat mig själv att jag ska smaka! Lyllo mig!

9 kommentarer:

Realisten sa...

Lyllo, lyllo dig!

Anonym sa...

Vilken härlig dag du fick!
Och den där glassen...mmmmmm, den är god!

Gafflan sa...

Vilken perfekt dag och vilken tur att du hann hem innan du somnade. :D
Kram

Fru Venus sa...

Låter som en bra dag :-)
Hoppas du får fler likadana.
Kvällskram <3

Märta sa...

Vilken härlig dag! (Förutom det där med vinterskor och dito jacka.. Är det vår snart?) :)

Malla sa...

och där har vi byxa nummer 1! :D

Snäckskalsdalen. sa...

Ååå det kan vara så skönt när man är så där sömnig....jag är det nu t ex.....kram

Ninja sa...

Promenader är gott för själen...

Singelmamman sa...

Realisten: Exakt vad jag också tyckte.

Livet innan Liten: Den glassen är så fantastiskt god!

Gafflan: Himla tur, verkligen.

Fru Venus: En fantastiskt skön dag.

Märta: Fast höstdagar som den här idag är ljuvliga.

Malla: Ok, det säger vi.

Snäckan: Jag är också trött nu. Godnatt!

Ninja: Promenader är gott för det mesta!