lördag 13 oktober 2012

Väck och väckt

Mitt skryt om att jag sover så gott om natten inbegriper inte nattliga telefonsamtal av busiga tonåringar. Andras busiga tonåringar. Så nu ligger jag vaken en stund. Mest upprörd är jag över det faktum att min ljudbok nu är slut.
"En man som heter Ove", av Fredrik Backman. Torsten Wahlund läste.
Jag har skrattat och frustat av återhållsamt skratt åtskilliga gånger både på mina promenader och på tunnelbanan. Som jag önskar att jag hade sen oläst!
Till sist. Det är verkligen en stockholmare som skrivit den här uppmaningen.

8 kommentarer:

Malla sa...

åh, hensyn!
den där boken läser bra, kanske ngt att lägga på listan!

nillas liv på pinnen sa...

En man som heter Ove. *memorerar*

Har läskramp och kan inte läsa för närvarande, men när det ger sig så... Tycker om roliga böcker.

Fru Venus sa...

Den boken, och hans andra, är beställda och vi väntar så! Har du läst hans blogg? Vansinnigt bra/rolig! fredrik.cafe.se Morgonkram!

Snäckskalsdalen. sa...

Har inte läst, har inte hört talas om. Får pröva. Kanske. Handlar den om Ove Sundberg i Solsidan? Inte det, nej. Hoppas du fått sova ut nu!
Kram

Hosanna sa...

Den där Wahlund läser in mycket han...

Åsa Hellberg sa...

Jag vet inte om jag klarar ljudböcker, det tar ju en evinnerlig tid att höra klart?
Men Backmans bok vill jag läsa. När jag är färdig med min hög.

Nina sa...

Gissar att du läser hans blogg också? Om inte så marschpannkaka och gör det! (finns länk bland mina bloggar-jag-läser) Jag brukar få kväva gapskratten på jobbet för att inte avslöja att jag inte kanske jobbar just då! Mycket rolig människa! Ljudboken skall jag absolut lägga på minnet!

Singelmamman sa...

Malla: Hensynen är så underbar! Lägg absolut boken till listan.
hensyn!

Nilla: Ska du ha en bok som släpper läskrampen så är det nog Ove.

Fru Venus: Jodå läser hans blogg, då och då. När jag kommer ihåg. Blir nog oftare nu.

Snäckan: Nej inte alls den Ove! Nej. Tack ja, jag fick sova. Skönt

Hosanna: Och han gör det bra.

Åsa Hellberg: Tänkte som du, men sen när jag provat känns det som om jag bara vill ha ljudböcker.

Nina: Jo då, jag läser den. Kväva gapskratt glömmer jag ofta bort att göra. Tyvärr på sätt och vis.