söndag 30 december 2012

Näst sista

Inte många timmar kvar på året. Jag har aldrig tyckt att nyår är så himla speciellt. Men det tycker jag inte heller om julen, påsken, midsommar eller någon annan "måste-firas-helg" heller. I år ska jag och dottern gå ut och äta tillsammans med en god vän. Sen drar jag och vän vidare till min mamma, och tonårsdottern får fortsätta fira sista timmarna med sin storebror, hans flickvän och deras vänner. Känns som ett helt ok upplägg.
Hur firar du nyår och är nyårsfirandet viktigt för dig?

18 kommentarer:

Anna sa...

Inte superviktigt, men lite kul :) Firar med en annan familj med småbarn, med god mat och lite raketer! Gott nytt år!

Anonym sa...

Med barnbarnet och den galne taxen Allan :)

Spader Madame sa...

Inte så viktigt för mig heller, och med "småbarn" så blev det ofta hemmafirning. I år med mamma och god mat. Blir fint! Ha en fin kväll nu!

Singelmamman sa...

Anna: Låter "lagom" och väldigt trevligt. Gott Nytt År!

Anonyma L: Kan knappast bli bättre eller hur!?

Spader Madame: Viktigast är att göra det som känns bra, och det gör det för mig. Ha en fin kväll och hoppas hostan håller sig lugn.

Gafflan sa...

Hemma med familjen. Nyår känns extra mycket som ett "måstefirande" så därför tar vi det alltid lugnt. Vi var bortbjudna men tackade nej.
Gott slut på 2012 och gott nytt 2013!
Kramar

Anonym sa...

Inte viktigt. Jag sitter väl på toa som vanligt...

Mammy sa...

Inte alls viktigt att fira. Blir nytt år ändå.
Jag jobbar hela nyårshelgen så jag "firar" på sjukhuset.

Gott slut och gott nytt år!

Shamrock sa...

Vi brukar äta gott och fira med vänner. I år är första året som jag känner att jag lika gärna kunde äta gott hemma utan vänner. Jag kanske börjar bli en mogen kvinna...

Ting sa...

Jag älskar nyårsafton.
Då vill jag käka lyxig mat och dricka fin champagne och spå min framtid i tenn.
Det varierar vilka vi firar med.
Förra året var vi ensamma, hemma, och det var nog det trevligaste nyåret på länge.
Gott slut Ann!

Åsa Hellberg sa...

Totalt oviktigt annat än som en bladvändare. Jag är ensam hemma, eftersom sonen nog är ute, och det gör mig inte ett dyft.

Madlar sa...

Fram till 25 var det röj som gällde. Sen följde 10 år med "familjesamkväm" med likasinnade. Nu för tiden är det skönast att vara hemma. äta något gott och gå till sängs vid 23-tiden.
Nyår har ingen betydelse. Är bara en ledig dag från jobbet.

Singelmamman sa...

Gafflan: Gott nytt 2013! Till er också!

Anne med e: Stackars rädda hundar!

Mammy: Och ett av det viktigaste sättet att fira på! Hoppas det blir en lugn jobbnatt. Gott nytt år!

Shamrock: Fast det är kul att umgås med vänner. Men själva dagen är inte så väsentlig. Klart att du är en mogen kvinna.

Ting: Spå i tenn!? Har jag aldrig gjort. Gott Nytt 2013!

Åsa Hellberg: Önskar dig en fin dag och ett Gott Nytt År!

Madlar: Röjet och familjefesterna har jag också klarat av. God mat och goda vänner är värt att fira, men gärna lite oftare än en gång per år. Gott Nytt År!

Chrissan sa...

Gott slut och gott nytt!

Fru Venus sa...

Inget måste, ibland kul med vänner och ibland - som i år - på stugan framför brasan med gubbe, kissor och god mat (men det har vi ju alltid) :-)) Med hopp om ett väldigt gott 2013! Kram

Agneta sa...

Vi är tre familjer som firar ihop och hjälps åt med mat och dryck. De vi är hos fixar varmrätten (+lämpligt vin) och de andra fixar förrätt och efterrätt (med tillhörande viner), snacks och raketer. Och så turas vi om. Himla trevligt upplägg!

Singelmamman sa...

Chrissan: Gott nytt år!

Fru Venus: Skönt att kunna variera sig. Gott nytt År!

Agneta: så har även jag gjort det några år. Det är själva vänskapen som är viktig!
Gott nytt År!

Anonym sa...

Så himla härligt att se att det finns någon fler än jag som inte gillar dessa storhelger med alla måsten. Därför dricker vi champagnen till förrätten ikväll och alkoholfritt vid 12 slaget. Det blir brädspel med maken och sonen och ev en och annan gäst under kvällen om de tar min inbjudan till brädspel på allvar

Singelmamman sa...

Kaiza23: Och jag höll mamma sällskap med tv-tittande och ostbricka. Helt lagom.