lördag 8 december 2012

Och det öppna sinnet sa...

Nä ge fan i detta. Tomas Ledin är inget för dig. Men jag kan ge honom en stor eloge för skicklig och smakfull scenshow. Hade varit ännu bättre om han nöjt sig med att prata. Hans låtar lämnar, åtminstone om du frågar mina känsliga öron, mycket mycket övrigt att önska.
Nog snackat om det.

Efter showen åkte vi till jobbet. Himla skumt att smyga in på jobbet en lördagkväll. Men matsalen var fint dukat med långbord, bubblet var upphällt och ljusen tindrade. Västerbottentjosan med kräft-/räk av något slag till förrätt och ett särdeles gott vitt vin till det, kött och potatisgratäng till varmrätt och ett lika särdeles gott rödtjut till det och till sist en chokladkladdkaka med mint. Hur otippat som helst så gillade jag även kakan. Sen åt jag en mängd ostbågar och snackade min mun bredare än den normalt är. Fick återigen skjuts hem av Lena. Jag tror jag måste gifta mig med dig, så jag alltid har chaufför.

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt att höra att du är borta och hemma från Ledinträsket, fast jag vill inte höra honom prata heller, han var med i nåt tv program förra vintern och då fick jag definitivt nog.
Kul med så mycket och så god mat!
Nattkramar

Snäckskalsdalen. sa...

Fast nu var jag inte snäll. Jag kommer på mig med att sjunga Sommartider hej, hej, sommartider....ibland.....Eller var det Gessle? Då är det väl Sommaren är kort eller nåt sånt jag menar.....och som jag sjunger på ibland, så jag ska inte vara elak mera. Nattkramar nu då!

Gafflan sa...

...å här sitter jag och gillar Hr Ledin och skäms inte det minsta. Ja, jag må vara på lyset (det har slunkit ner mer än ett glas vin)men tänker att det är ok. Så tänker jag att jag skulle gärna vilja var med dig och att det är långt till maj...
Kram (från oss alla)

Åsa Hellberg sa...

Bra jobb du har, tycker jag.

Sus sa...

Fast Ledin slår Lundell med hästlängder
Förlåt.

Realisten sa...

Jag undrar mest varför Sus inte påpekar att hon har matat det där djuret.

Singelmamman sa...

Snäckan x2: Inte är du elak. Alla gillar inte allt. Så är det bara. Och du och jag gillar inte Ledin.

Gafflan: Och jag har inget alls emot att du gillar Ledin. Gilla på du. Bara jag slipper. Och menar du på fullt allvar att jag måste vänta till maj innan jag får träffa dig??! Det känns inte ok.

Åsa Hellberg: Jo, ibland så...

Sus: Hm. Ibland är det så väldigt svårt att se vad du skriver.

Realisten: Det undrar jag med.

maria sa...

HÅller med! Ledin som person, Ledin som bordskavaljer, Ledin som något vackert att titta på - javisst tvekar inte en minut. MEN LEDIN som sångare NEJ TACK!!