tisdag 4 december 2012

Skärpning här!

Ja alltså, det är mest jag som ska skärpa mig. Jag har lagt mig tidigt men förmår mig ändå inte att släcka lampan och sova. Och ändå är jag väldigt trött. Känner mig som barn "snälla, bara en liten stund till..." Tidigt imorgon lär jag låta likadant.
Ikväll kom jag hem sent, hade tänkt vara på ett styrelsemöte, men tänkte att jag inte skulle hinna det så jag ställde in min medverkan. Och så rätt jag fick. Tio över sju var jag hemma. Och hungrig. Högg in med liv och lust och vassaste kökskniven på broccoli och lök och gjorde en broccolisoppa som blev så god att jag och tonårsdottern slevade i oss mer än vi egentligen orkade. Som tur är finns det kvar till mig och min matlåda imorgon.
Nä men nu då, ska vi säga så här? God natt!

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

På "den gamla goda tiden" sa vi ofta, åååå, jag var så trött, jag satt på sängen och orkade inte lägga mig ner....lite åt det hållet, eller hur!
Natti natti

Fru Venus sa...

God morgon!
Det är skitväder ute, hållas kvar i sängen om du bara kan.

Åsa Hellberg sa...

God morgon. Du kanske sover fortfarande? Det är inte så konstigt eftersom det är som mitt i natten ute!

Singelmamman sa...

Snäckan: Hahahaha! Ja just det. Exakt så kände jag mig.

Fru Venus: Jag försökte, tro mig!

Åsa Hellberg: Nä, då var jag redan på väg med tunnelbanan mot nya äventyr.