lördag 26 januari 2013

Det kan ju gå hur som helst känner jag

Idag är en stor dag. Lönen har kommit in, jag har kollat kontot, lika bra att göra det innan jag går ut idag för sen lär det vara för sent. Jag och tonårsdottern ska in till stan och handla träningskläder. Bara träningskläder sa jag. Absolut sa tonårsdottern. Men jag behöver och så kom det några saker till. Och mig veterligen har min tonårsdotter aldrig gått in i en affär utan att behöva något. Så det handlar om att hålla oss utanför alla affärer.
Sen ska jag hem en sväng till mamma. På så sätt ska jag jag nog även få den här dagen att gå.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag är glad jag slipper åka med tonårsdöttrar och handla.......det känns, vid blotta tanken, att gränsen går där....men din är så rar, så det går nog bra!

Åsa Hellberg sa...

Jag undrar hur ni klarade er? :)

Singelmamman sa...

Snäckan: Du har helt rätt. Det är en ren njutning att handla med min dotter.

Åsa: Vi åt även lunch ihop. Himla trevlig dag!

Pyspunka sa...

Tonåringar och affärer... Det är som Pyspunkan i affärer. Handlahandlahandlahandla.

Singelmamman sa...

Pyspunka: Själv kommer jag sällan ut med något jag vill ha. Tyvärr.