måndag 11 februari 2013

Kära hjärtandes!

Min mormor hade många roliga uttryck. Hon la till exempel ofta in ett extra r i en del ord. AmRekanare sa hon istället för amerikanare. Hon sa alltid ostkrokar, även om jag fuskar och oftast säger bågar. Och när hon blev förvånad, eller överraskad, sa hon alltid Kära hjärtandes! Det låter väldigt fint. Och ikväll har jag sagt det till mig själv några gånger. Fast inte av förvåning eller överraskning, utan för att jag blivit påmind om vänskap. Först på träningen, det står en lapp på mitt gym att träning är bättre än Prozac. Men jag vill påstå att det är mitt träningssällskap som är det. Sen en inbokad dejt med en alldeles speciellt Fräsig Ellen.
Kära hjärtandes!

6 kommentarer:

Nina sa...

Åh va mysigt! Det är så fint med sägningar som kommer från någon man tycker/tyckt om... Sägningar över lag är fint/roligt, men sådana är ju extra fin guldkant på!

Nica sa...

Min mormor sade också "kära hjärtanes" :)

Anonym sa...

Då känner jag mig hjärtans nöjd över de två fina tjejer du har runt dig. God morgon! Typ. / Venus

Sus sa...

Behöver jag ens säga att träningen idag inte kommer att bli lika rolig som igår :(

Och din mormor pratade som folk ska.

Åsa Hellberg sa...

Det sa min mormor också:)
Kan det varit dåtidens OMG?

Singelmamman sa...

Nina: Min mormor var en stor källa till egna ordstäv. Kommer nog fler här vad det lider.

Nica: Roligt.

Fru Venus: Som jag gör! Över alla mina vänner. :-)

Sus: Nä, det behöver du inte säga. Jag vet.

Åsa Hellberg: Härlig tanke!