söndag 3 februari 2013

Slö söndag

Vaknade av att svärdottern gjorde frukost och inte vilken frukost som helst. Färska frallor, kiwi, juice och ett dukat bord. Underbart. Vid det dukade bordet blev jag sittande länge, läste tidning och bara var. Sen har hela dagen varit likadan. Jag har inte gjort mycket mer än så idag. Om vi bortser från allt det där som "bara görs". Tvättning, disk, lite fix och sånt. Till det en hel del tv-tittande med den hostande dottern. Inte utan att det svänger mellan händelserna i det Singelmammska hemmet.

9 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Tittar du inte på bandy?! Det gör jag. Riktigt läskigt.

Åsa Hellberg sa...

Härligt att bli bjuden på frukost.

Suzan sa...

Lyx!

Gafflan sa...

Vilken underbar svärdotter du har! Här gjorde maken frukost idag och jag kunde sätta mig vid dukat bord. :)

Sus sa...

Hon är sanslöst rolig den där svärdottern också!

Och hälsa och tacka för att de följde Äldstingen hem. Hon var jätteglad för det!

Och TACK för igår!!

(jobbar nog till kl 17...)

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Jo jag såg bandyn. Spännande och läskigt.

Åsa: Underbart!

Suzan: Värsta lyxen!

Gafflan: Låter bra det med!

Sus: Tack själv! En helt fantastiskt bra dag. Och mina tonåringar tyckte det var roligt att följa Äldstingen. Och berätta att det inte är så farligt att åka t-bana i Stockholm.

Hökis sa...

Gu vilken god frulle.

Anonym sa...

Vilken härligt söndag! Hade utan tvekan bytt min snor- och hostsöndag mot din; änytajm.

Singelmamman sa...

Hökis: Och jag slapp göra ett enda dugg!

Ett stenkast: Nästa gång kan du hojta till så byter vi.