lördag 6 april 2013

Sovmorgon

Vaknade med ett ryck och var klarvaken. Före klockan slagit 8. Vad är det för en sovmorgon?! Jag hasade mig upp och konstaterade att det var alldeles för kallt för att ge mig ut och lufsa så jag hasade mig vidare in i badrummet, slog i stortån i dörrkarmen, kissade och gick och la mig igen. Slog i samma stortå i en annan dörrkarm. Va f-n är det med dörrkarmarna idag?

Slumrade till ljudet av tvättmaskinen och vaknade ännu mer klarvaken kl 11. Se det var en sovmorgon. Nöjd.
Nöjd är jag också med dagens lufstur, en minut snabbare än i förrgår och en känsla av lust. Det händer då inte varje dag kan jag säga. Nu ska jag göra mig i ordning och dra in till stan. Ska hänga en stund på Stampen och lyssna på lördags blues-jazz. Perfekt dag om du frågar mig.

7 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Åh, ja just det... ni har Stampen. Jag har... Spåttifaj. *djup suck*

Åsa Hellberg sa...

Det låter som en härlig dag, i alla fall till sist.

Singelmamman sa...

Lilla Blå: Stampen är glädje! Men finns det inget på andra sidan sundet?

Åsa Hellberg: Det var en allt igenom härlig dag!

Lilla Blå sa...

Bor ju på vischan numera, vettu. ;)

Singelmamman sa...

Lilla Blå: Fan! Glömde det.

Agneta sa...

Åh, vilken härlig dag!

Singelmamman sa...

Agneta: Det var det!