onsdag 15 maj 2013

Ikea kan minsann

I måndags skulle någon från Ikea ringa mig, tidigt, redan när de öppnade kl 8. Så kl 10 ringde jag upp dem och frågade när de tänkt ringa, men framför allt, när min fåtölj skulle komma. Den väldigt vänliga, förtjusande ikeakvinna var en aning ursäktande och sa att det aldrig lagts någon order till dem som kör ut varorna. Nähä. Men nu på fredag kommer de alldeles säkert. Och jag har fått en tid mellan 17 och framåt. 
Ser fram emot fredag. Och har bjudit mamma o storasyster på middag. De vill också sitta i fåtöljen.

8 kommentarer:

Sus sa...

Spännande! Jag vill också sitta i den sedan. Med ett glas bubbel.

Fast den kommentaren var överflödig va?

Ses ikväll!

Åsa Hellberg sa...

Får du ett paket ljus som plåster?

Spader Madame sa...

En köttbullstallrik i restaurangen?

Knasterfaster sa...

Vilken tur för dem att du har tid att vänta.

DDT sa...

Ikea brukar väl inte direkt kompensera för sina misstag, eller? Jag har aldrig fått så mycket som en ljusstump för alla missade skruvar.

Malla sa...

då hoppas jag den kommer på fredag!

Fru Venus sa...

Mellan 17 och framåt lät.....långt?

Singelmamman sa...

Sus: Mycket onödig kommentar. Verkligen. Tur att vi sågs igår!

Åsa Hellberg: Tror jag inte.

Spader Madame: Det vore något!

Knasterfaster: Eller hur!

Tjockisen: Tänker som du.

Malla: Jag med.

Fru Venus: Nä senare än 21 kommer de inte. Om de kommer.