fredag 24 maj 2013

Ikväll sorterar jag inte strumpor

Funderar över allt jag lyckats spara på ett år. I papper på kontoret alltså. Tänk om jag var lika duktig på att spara pengar. Lunchen övergick i eftermiddag. Väldigt behagligt sittande i stan på en lokal. På vägen hem ratade jag Coops bakpotatis och styrde kosan mot ICA. Det skulle jag inte ha gjort. Av fyra potäter var en och en halv dålig. Helt oätbara. En bara lite dålig. Sallad funkar ju också men så svårt att göra mos på. 

Dagens: 7842 absolut färdiggådda steg.

5 kommentarer:

Suzan sa...

Men fy!!

DDT sa...

Uääääck! Rutten potatis är äckligt. Och himla surt när man bespetsat sig på potatismos... Sallad är verkligen ingen rimlig ersättning. Som att få ett glas minimjölk att skåla i på nyår ungefär. Det är ju en vätska som man kan dricka... men den slutar alla likheter med champagnen.

Shamrock sa...

Visst blir man sur när potatisen är dålig. Man känner sig lite lurad eftersom det inte syns utanpå skalet

Singelmamman sa...

Suzan: Väldigt mycket fy!

Tjockisen: Oerhört äckligt! Och din jämförelse är på pricken!

Shamrock: Vi hade en gemensam stund av att känna oss lurade.

Fru Venus sa...

Liknar inte ens potatis...