tisdag 25 juni 2013

Sommar sommar sommar!

Rutiner för mig är som ett rött skynke för tjuren. Jag blir obstinat och känner mig krympt. Däremot är mina strikta morgonrutiner som jag inte gärna ruckar på, mer ett nödvändigt ont eftersom jag inte vaknar ordentligt före lunch. Idag ruckades inte rutinerna men däremot ställdes morgonmöte in och jag fick plötsligt oceaner av tid över. Med lätt handlingsförlamning som följd. 

Sen vill jag skicka med en liten varning. Sminka dig inte innan du lyssnar på Gardells sommarprogram. Och sitter du som jag i kontorslandskap är det himla käckt om du inte snörvlar så högt.  

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar ju rutiner. Jag klarar mig inte utan rutiner. Men de får inte bli för många. Lite lagom så där.

Hur ser fresten nästa vecka ut? AW på tisdag?

Agneta sa...

Enda rutinen jag har och som jag gillar: kaffe före frukost! Helst medan jag strosar runt i min lilla trädgård.

Ska lyssna ikapp på Sommar idag tänkte jag. Perfekt att göra det medan jag grejar i tvättstugan.

Singelmamman sa...

cissispringer: AW! Yes vad roligt!

Agneta: Jag ska ladda ner sommarprogrammen till semestern.

Osloskånskan sa...

Jag kan bli väldigt obstinat när någon försöker bestämma över mig

I mitt huvud sa...

Vad härligt med dig att du KÄNNER, blir berörd och har känslor! Sen får vi dessutom fnissa lite när vi ser framför oss hur du snurvlar på jobbet med rinnande maskara!
Kram

Susjos sa...

Skrattade du högt också? Det gjorde jag när han berättade om mötet med Meryl Streep, hoppas inte grannarna hörde mej där jag satt ensam i solen på baksidan med lurarna i öronen! :)

Singelmamman sa...

Osloskånskan: Jag med.

I mitt huvud: :-) Jag sitter nära toan så jag kunde snabbt ta mig dit och snörvla!

SusJos: Skrattade så jag frustade! Mycket för den bild jag skapade i mitt huvud av hur han såg ut när han träffade Meryl! :-)