måndag 8 juli 2013

Det känns som om det saknas något?

Nu står den där och processen kan  sammanfattas på följande vis:
Om den var svår att skruva ihop? Nej. 
Om jag gjorde rätt från början? Självklart inte!
Om det tog lång tid? Max en kvart, inklusive "göra-om-och-göra-rätt"
Om jag förbannar min slöhet, att jag inte skruvat ihop den tidigare? Hahaha! Då skulle jag inte få göra något annat än att förbanna min slöhet.
Om någon kom till skada under arbetet? Inte en bruten nagel eller skråma har kunnat skönjas.
Om jag är nöjd? Hm, inte direkt. Jag behöver många, lågväxande blommor innan jag kan svara på den frågan.

13 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Du får ha konstgjorda växter på balkongen. Blandat med riktiga är det fint. Jag fattar inte hur du kan ha dragit dig för att skruva ihop hyllan. Jag hade inte kunnat hålla mig så länge.

Mammy sa...

Har exakt likadan hylla på min balle.
Köpte den till förra sommaren. Inte svår alls att skruva ihop, tror det tog 5 minuter. :)
Jättefin med växter och ljuslyktor.

Realisten sa...

Hahahaha!
Jag. Är. Så. Imponerad.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Vissa saker är jag väldigt bra på att vänta med.

Mammy: Kom gärna hit och piffa till hyllan!

Realisten: :-D Tänkte väl det.

Susjos sa...

Va duktigt! Hade jag aldrig klarat!

Fraggelberget sa...

Är det inte bättre att ha den mot väggen? Känns som om att det kan ramla ur krukor ner på gatan.....

Singelmamman sa...

Susjos: Jo då. Superenkelt. Först vänta i fyra månader. Sen hårt jobb i några minuter.

Fraggelberget: finns bara en häck nedanför. Och oftast brukar mina krukor stå still.

Fröken Blund sa...

köp murgröna.
och sån där silverhängtjofräs.
och sen några andra blommor runt om.
och så ställer du dit nån skruttig gammal vitskavd vas som varit i helvetet o vänt typ.
det blir kanoners!

Singelmamman sa...

Fröken Blund: Åh du är en pärla! Tusen tack för tipset! Just såna vitskavda helvetesvaser har jag gått om!

Spader Madame sa...

Ha ha ha! Fin hylla. (sånt får man säga allt för sällan). Jag är ingen blomtjej så jag tänker att ovanstående tipsare har bäst koll!

Snäckskalsdalen. sa...

Du får låta din gamla fina syrén (var det väl?) och fin frodiga pelargon (var det väl? eller var det en solros?) komma in på hyllorna och det blir kanonfint! Tror jag!

Tjillevipp morsan sa...

Jag är om inte drottning så prinsessa på blommor så mitt tips är ( med tanke på dina svagt ljusgröna fingrar) :
Pelagoner. Börja där. Avancera nästa sommar.

Singelmamman sa...

Spader Madame: Och kul att säga till mig kan jag tycka! :-)

SnäckskalsAgneta: Du kommer ihåg bra, en fin syrén var det. Med betoning på var. Den ska klippas ner i höst och hoppas att den blir fin igen. Pelargonerna har stått tre år utan vatten i källaren. De lär väl inte blomma så mycket va?