onsdag 14 augusti 2013

Oskuld

Inte längre. Och nu kanske vän av ordning tänker att det i mitt fall var länge sen. Men jag menar plocka-svamp-oskulden. Fram till igår hade jag inte plockat en endaste liten svamp. Plötsligt stod jag där med korg och gummistövlar mitt i skogen. Och kände mig vilsen. Men så ropade A att här finns det svamp. Och så var jag igång. Likt ett tryffelsvin, inga övriga jämförelser, gick jag med näsan i backen. Svamp hittade vi. Och gjorde risotto på. Regnet slapp vi och eftermiddagen övergick i kväll. Fantastiskt trevlig kväll. 
Nu ska jag ut o lufsa sen blir det kulturkväll. Mando Dia på Gustav Adolfs torg. Det här med semester klär mig. 

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Semester klär dig verkligen! Looking good!

Åsa Hellberg sa...

Jag blev tryffelsvinstvingad som liten och är som vuxen totalt immun mot skogars eventuella fördelar. Go asfalt!

Gafflan sa...

Oh ja! Semester är verkligen klädsamt. :)

Tjillevipp morsan sa...

Jag älskar!!! att plocka svamp och får alltid storhetsvansinne och tänker att " jag ska bara plocka några till".
Mando Diao såg jag för några veckor sen- du kommer inte bli besviken :)

Sus sa...

HAR DU ALDRIG PLOCKAT SVAMP!?!?!?!?

Och jag tänkte gå på MD men hade ingen att gå med.

FUCKFUCKFUCK!

Alltså jag menar, hade jag vetat att du skulle dit hade det liksom varit en förlängning på min Kick off ju! Jag ringde efter Hjärtat kl 19..

Singelmamman sa...

Spader Madame: Thank you!

Åsa Hellberg: Har aldrig blivit det som barn. Mamma gillade nog inte skogen när jag var liten. Men asfalt is da shit! Det håller jag med om.

Gafflan: Eller hur!

Tjillevipp morsan: Jag fick också lite storhetsvansinne och blev inte besviken på Mando Diao!

Sus: Fasligt vad du skriker. Nä. Jag har ju knappt varit i en skog tidigare. Ju. Nästa gång du vill göra något skojsigt, ring mig