måndag 21 oktober 2013

Jag hade inte tänkt titta på sena QI å andra sidan stämmer sällan min tanke och handling överens

Sonen fixade lysrören i taket, de har bara varit trasiga i två år. Men när vi, förlåt, när sonen på min uppmaning, väl tagit ner de trasiga lysrören då gick det undan. På två snabba månader så var de gamla bytta mot nya. Lite så jobbar jag. 
Annars då. Efterlängtad promenad med bästa granne Sus, planerat lite inför torsdagen och fredagens ledighet och så smått börjat tänka på veckans frivilliga skoluppgift. Att skriva en julsaga. Himla skoj. 
Vad jag och dottern pratat om ikväll berättar jag mer om en annan dag. 
Ja så kan man överleva en måndag i oktober. 

6 kommentarer:

Ozzys mor sa...

Låter som en bra dag :-) Qiär ett av mina favvisprogram, skrattar så jag nöffar ibland :-)

nillas liv på pinnen sa...

QI har jag aldrig hört talas om, inte byte av lysrör heller. Men julsaga låter spännande!

Sus sa...

Blixt Gordon måste ju vara ditt mellannamn =D

Dig vill jag aldrig vara utan förresten.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag vet inte om två månader är så snabb tid för att byta lysrör? ;)

Och julsaga. Kan bli hur ljus eller mörk som helst. Får vi också läsa sen?

Snäckskalsdalen. sa...

Gott med sonen hemma och dottern!
Kram

Singelmamman sa...

Ozzys mor: Nöffar, det gör jag också!

Nilla: Tror att du skulle gilla QI.

Sus: Ja, jag kallas blixten.
Mig slipper du aldrig.

I will not keep calm: Jo men det tror jag att det är, snabbt alltså. Läsa min saga? Hm, det borde ni väl få.

Snäckan: Mycket härligt! Kram!