tisdag 8 oktober 2013

SJ är inte min kära vän

Jag åker tyvärr inte så ofta tåg. Eller om jag ska vara glad att jag slipper. Har x antal kompisar som varje dag pendlar med SJ till Stockholm. Det är inte varje dag förresten. För allt som oftast är det något fel. Så mina kompisar är vana att ha med sig sin jobbdator hem ifall, ifall att de blir kvar hemma och måste jobba hemifrån. Idag tänkte jag boka tågbiljetter till mig, mina tonåringar, min mamma och min storasyster, för att kunna åka ner och fira min tvillingsyster när hon fyller år. I januari.
Men se nä. Det går ju naturligtvis inte!
Där fick jag för att jag skulle vara sniken och i god tid boka lågpris. Att jag har en hel del idéer om vad jag skulle kunna göra med SJ det tänker jag prata tyst om. Men kanske jag ska väva in dem i mitt tänkta filmmanus.

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

SJ är ett jävla skit. Och ingen har baxat dem hit!

Sus sa...

3 månader innan. Innan dess går det icke.

Ta flyget vettja.

Realisten sa...

Jag undrar mest om du inte ska fira dig själv också.

Singelmamman sa...

Spader Madame: Precis så!

Sus: Men det är ju den 8:e idag. Så det borde funka. Och 1300 kr för fem pers enkel resa hittar vi inte på flyget.

Realisten: :-D Jo då, hemma i storstan också.

Shamrock sa...

tänker på den gamla svensktoppslåten ♪♫ SJ SJ gamle vän♪♪

Singelmamman sa...

Shamrock: Jo, vissla får man tid till när tågen inte kommer.