fredag 1 november 2013

Våta spår och hala löv

Jag har nog tjatat tillräckligt om den fantastiska höst som följt på den fantastiska sommaren. Men jag kör ett varv till, för säkerhet skull. Igår kväll när jag gick o la mig visade termometern 9 grader. Idag är det första vintermånaden november. 
Trots detta har inte tunnelbanan gått i tid en enda dag den här veckan, det är signalfel, hala spår och vagnfel om vart annat. Hela morgonen, när jag legat kvar i sängen och varit oerhört kissnödig, har jag hört utropen från t-bane stationen om förseningar. Nu går jag upp o på toan och håller tummarna att tågen går lite i tid. 
I eftermiddag ska jag prata hål i Sus huvud. 

8 kommentarer:

Sus sa...

HURRA! Jag älskar när du pratar hål i huvudet på mig!

Fröken Blund sa...

hahahaha, skrattar åt Sus kommentar här ovan :)
Hösten är fantastisk så tjata på. det där med tunnelbanan ställer till det lite, det gör det faktiskt.
hoppas att du får en helt underbar helg med vin, kvinnor och sång!

Agneta sa...

Det var mörkt ute klockan sex i morse. Svårt att ta sig hemifrån ...

Anonym sa...

Första vintermånaden? Uj....är inte vintermånaderna dec-jan-feb? Vintern blev väldigt lång helt plötsligt. Vi har +12 idag, underbart! :-) Prata du, tror Sus huvud håller ;-) /Venus fuskar på jobbet

nillas liv på pinnen sa...

Här i mitt sovrum är det 20 grader, och jag tror jag stannar i sängen idag. Det enda jag saknar här är någon att tjata hål i huvudet på.

Åsa Hellberg sa...

Försök inte med mig, det är vinter först NÄSTA månad.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Min cykel har gått i tid hela veckan. Den är inte lika känslig för signaler och löv som typ tunnelbanan. Och vänner är da shit!

Singelmamman sa...

Sus: Jag älskar det jag med!

Fröken Blund: :-) Jag kommer nog att fortsätta tjata. Och ja, helgen har varit fantastiskt bra.

Agneta: Kl sex på morgonen har jag inte gått upp.

Fru Venus: Men när det är minusgrader fler dagar än fem så är det vinter. Och jag vill minnas att det var så i november i fjol. Japp, Sus huvud höll. :-)

Nilla: Du får tjata hål i mitt huvud när jag hälsar på.

Åsa Hellberg: Hoppas att du har rätt.

I will not keep calm: Cykel är nog bättre, det håller jag med om. Och vänner. Bästa som finns!