fredag 30 maj 2014

Fredag säger du?

Jag trodde det var lördag. Igår satt jag i solen och njöt, idag ligger jag i soffan och lyssnar på regnet och njuter. Men jag måste tyvärr ut och handla mat. Om inte någon vänlig själ vill handla åt mig. I så fall kommer listan här:
Köttfärs
Avokado två st, mogna
Grönt te (ej med citron eller något annat smaksatt tjafs)
Majs
Mjuka tacobröd
Isbergssallad
Halstabletter till dottern
Digestivekex, de med oliv
Champinjoner, några stycken

Jag tror att det var allt.

4 kommentarer:

Småländskan sa...

Jamen, jag har ju redan handlat! Nästan som värsta julrushen både på vägarna och i butikerna idag.
Strålande sol här, trots "de" lovat annorlunda. Jag borde vara på bluesfestival, men sitter istället inomhus med min bok och mitt bältros. Bältros, som jag själv för flera veckor sedan diagnostiserat, men nu äntligen fått besked på.
Men, men, ingen ko på isen och gammal tant gör så gott hon kan. Hoppas bara det är en aning bättre i nästa vecka då det är långtidsbarnvakt som gäller.

Småländskan sa...

Boken? Pocketversionen av Steglitsan av Donna Tartt. Nästan 800 sid. med 6 p skrift!! Nu har jag kommit till sid 680 och kan inte släppa taget. Läs den om du inte redan gjort det!
Bluesfestivalen? Ja den i Mönsterås så klart!
Nej, du har inte frågat, men jag brukar svara innan frågorna ställs.
Ha det bra. Hoppas du fått hem det du behöver på inköpslistan.

Realisten sa...

Vi ska alltså inte kalla dig AlmanackAnn.

Singelmamman sa...

Småländskan x2: Härligt med bluesfestival. Boken ska jag absolut läsa.

Realisten: Hahaha! Nä verkligen inte. jag skulle blanda ihop alla dagar och månader.