torsdag 29 maj 2014

Kalla mig KlockAnn

Vaknade första gången alldeles för tidigt. Kände efter om jag behövde gå på toan. Funderade på hur mycket för tidigt jag hade vaknat och tänkte att klockan nog är 7.50. Kollade, klockan var 7.55. Eftersom toabehovet inte var trängande slumrade jag om. Nästa gång jag vaknade tänkte jag att klockan nog var 8.43. Kollade igen, 8.45. Nu ska jag bara skruva upp min inre klocka så att den inte saktar sig, och lära mig någon sorts larmfunktion. Sen kan jag byta yrke och jobba som en mänsklig klocka.

4 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Kommer du ha snooze?

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Det måste jag nog också jobba på.

Anonym sa...

Underbart! Åh så skönt att få somna om :-)

Vill jag ha både kaffe och te så dricker jag först en kopp te och tar sedan en kopp kaffe. Enkelt.

Singelmamman sa...

Cissispringer: Jag brukar också ta både te och kaffe när jag känner för det. Men jag visste inte vad jag kände för.