måndag 1 juni 2015

Nedräkning

Om en vecka tar mitt yngsta barn studenten. Sen har jag bara vuxna ungdomar. Jag hör inte till de sentimentala men jag fick lite tårar i ögonen när jag hämtade ut studentskylten. (Bild kommer senare) 

Idag har jag stakat ut kommande månaders jobb. Jag måste säga att jobba som egen företagare passar mig väldigt bra. Så länge jag har jobb. Och det har jag till efter sommaren. Sen får vi se. 
Ikväll träffade jag en kompis och gjorde som halva Södermalm, samlades på stans uteserveringar och vände våra bleka, soltörstande nyllen mot solen. Som vi njöt! 
Nu klappa-katt timme.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Åh studenten! Så mycket jobb, men så fint ändå.

Men du, vad jobbar du med i ditt företag? Jag hänger inte med här.

DDT sa...

Grattis till att ha lagom mycket jobb. Då är det himla skönt att vara egen. Njut av det! Har du jobb över sommaren kommer det garanterat in mer till hösten. Det är ju då det brukar vara som mest.